خبرگزاری کار ایران

سرگئی لاوروف:

توافق هسته‌ای با ایران ضرورتی برای احداثسپر موشکی باقی نمی‌گذارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۹۸۵

امیدواریم شرکای آمریکایی ما به بازبینی در طرح استقرار سپر دفاع موشکی در اروپا متقاعد شوند، چرا که توافق هسته‌ای با ایران دلیلی برای احداثاین سپر موشکی باقی نمی‌گذارد.

وزیر خارجه روسیه بار دیگر ابراز امیدواری کرد که توافق نهایی هسته‌ای با ایران برچیده شدن طرح دفاع موشکی آمریکا در اروپا را به دنبال داشته باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از اینترفکس، «سرگئی لاوروف» در آخرین مصاحبه خبری سال جاری میلادی گفت که امیدواریم شرکای آمریکایی ما به بازبینی در طرح استقرار سپر دفاع موشکی در اروپا متقاعد شوند، چرا که توافق هسته‌ای با ایران دلیلی برای احداثاین سپر موشکی باقی نمی‌گذارد.

وی پیش از این نیز گفته بود که فرض ما این است که حل مساله هسته‌ای ایران باید تجدیدنظر درباره احداثسپر موشکی در اروپا را به دنبال داشته باشد.

«آلکسی مشکوف» معاون وزیر خارجه روسیه نیز پیش از این تاکید کرده بود که توافق ژنو وضعیت ژئوپلتیک منطقه را تغییر داده و دلیلی برای احداثسپر موشکی ناتو باقی نمی‌گذارد.

مشکوف گفت که معتقدیم که توافق ژنو وضع ژئوپلتیک کاملا متفاوتی را به وجود می‌آورد؛ شرکای ما همواره گفته‌اند که دلیل اقدام‌های آن‌ها برای ایجاد سپر موشکی اروپایی برخی نگرانی‌ها از برنامه هسته‌ای ایران بوده است. اکنون تصور ما این است که این نگرانی کمرنگ شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز