خبرگزاری کار ایران

درگیری پلیس آلمان با فعالان محیط‌ زیست

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۹۹۷۵

حامیان محیط‌ زیست و پلیس‌ در محل بزرگ‌ترین معدن زغال سنگ آلمان در فضای باز با یکدیگر درگیر شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، پلیس آلمان و  و معترضان محیط زیست روز گذشته -‌شنبه- در محل بزرگ‌ترین معدن زغال سنگ باز این کشور درگیر شدند.

طبق این گزارش، صدها نفر به رغم بارش باران و تاریکی اطراف معدن در نزدیکی روستای «لوتسرات» واقع در غرب کشور با سرپیچی از دستورهای قضایی تجمع کردند.  

در حاشیه این تظاهرات که به گفته پلیس ۱۵ هزار نفر و به گفته برگزارکنندگان حدود ۳۵ هزار نفر بودند، گروه‌هایی از فعالان تلاش کردند به منطقه ممنوعه و خطرناک نزدیک شوند.

سخنگوی پلیس عصر روز گذشته‌ اعلام کرد که پلیس مجبور شد از ماشین‌های آب‌پاش استفاده کند و همچنان تلاش می‌کند مانع رسیدن تظاهرکنندگان شود که رفتارهای خشونت‌آمیز دارند.

این تظاهرات روز شنبه سازماندهی شد و به طور نمادین توسط «گرتا تونبرگ»، فعال سوئدی رهبری شد.

در این تظاهرات، ‌تونبرگ‌ نیز حضور دارد. 

تونبرگ گفت: «شرم‌آور است که دولت آلمان با شرکت‌هایی مانند آر دبلیو ای توافق و مصالحه می‌کند».

وی خطاب به تظاهرکنندگان گفت: «زغال سنگ لوتسرات باید در زمین بماند. آب و هوا نباید فدای توسعه کوتاه‌مدت و طمع‌ورزی شرکت‌ها شود». 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز