خبرگزاری کار ایران

ترور مشاور سعد حریری در انفجاری مهیب در بیروت

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۱۰۴

در انفجار بزرگی که بیروت را به لرزه درآورد «محمد شطح» یکی از وزرای سابق دولت لبنان و مشاور سعد حریری جان خود را از دست داد.

در انفجاری مهیب در بیروت مشاور «سعد حریری» رئیس جریان المستقبل کشته شد.

به گزارش ایلنا به نقل از المنار، در انفجار بزرگی که بیروت را به لرزه در آورد «محمد شطح» وزیر دارایی سابق دولت لبنان و مشاور سعد حریری جان خود را از دست داد.

برخی منابع امنیتی لبنانی گفتند که انفجار کاروان حامل شطح را هدف قرار داد.

«علی حسن خلیل» وزیر بهداشت لبنان اعلام کرد در این انفجار ۵ نفر کشته و ۷۰ نفر نیز زخمی شدند.

شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی اعلام کرد که این انفجار در مرکز بیروت و در منطقه «عین المرسیه» در نزدیکی منزل «نجیب میقاتی» نخست وزیر دولت موقت لبنان به وقوع پیوست.

میقاتی ترور شطح را به شدت محکوم کرد و تاکید کرد که خشونت و قتل برای لبنان چیزی به جز مصیبت، ویرانی و زیان به میهن در بر ندارد.

در همین حال، «علی عبدالکریم» سفیر سوریه در لبنان این انفجار را محکوم کرد و گفت که اسرائیل از این گونه انفجار‌ها سود می‌برد.

از طرف دیگر، از بیم وخامت اوضاع در پی انفجار بیروت، «طرابلس» شاهد حالت تنش است به طوری که رفت و آمدها در این شهر به شکل چشمگیری کاهش پیدا کرده و فروشگاه‌ها در خیابان «سوریه» در منطقه «باب التبانه» نیز بسته شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز