خبرگزاری کار ایران

ابراز تردید روسیه نسبت به برگزاری نشست ژنو۲ در زمان مقرر

کد خبر : ۱۳۲۱۸۹

پاتروشف با بیان این‌که نمی‌توانیم کنفرانس را در زمان تعیین ‌شده برگزار کنیم٬ گفت که پیشرفت در فراهم آوردن ملزومات این کنفرانس «اندک» است.

«نیکلای پاتروشف» رئیس شورای امنیت ملی روسیه درباره‌ زمان برگزاری کنفرانس ژنو ۲ با محوریت حل بحران سوریه ابراز تردید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از دویچه‌وله٬ پاتروشف در گفت‌وگویی با روزنامه‌ دولتی «روسیا گازتا» با بیان این‌که نمی‌توانیم کنفرانس را در زمان تعیین ‌شده برگزار کنیم٬ گفت که پیشرفت در فراهم آوردن ملزومات این کنفرانس «اندک» است.

این مقام روسی در این گفت‌وگو تاکید کرد که بسیاری از ملزومات برگزاری کنفرانس به ایالات متحده آمریکا و برخی کشورهای دیگر و این موضوع بستگی دارد که آیا می‌توانند گروه‌های مختلف مخالفان سوری را راضی به شرکت در نشست کنند یا خیر.

روسیه بار دیگر تاکید کرده است که همه گروه‌های درگیر در جنگ داخلی سوریه باید در کنفرانس صلح شرکت کنند.

پاتروشف در حالی درباره‌ برگزاری کنفرانس ابراز تردید کرده که بر سر تاریخ نهایی کنفرانس توافق شده است.

نشست «ژنو ۲» قرار است ۲۲ ژانویه برگزار شود.

«بان کی‌ مون» دبیرکل سازمان ملل متحد دوشنبه گذشته اعلام کرد که دعوت‌نامه‌های شرکت در کنفرانس تا پایان سال ۲۰۱۳ برای مدعوین ارسال خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز