خبرگزاری کار ایران

توافق بین‌المللی بر سر انتقال سلاح‌های شیمیایی سوریه

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۴۱۹

در نشست کارشناسانی از روسیه، آمریکا، چین، سوریه، دانمارک، نروژ، سازمان ملل و سازمان ممنوعیت سلاح‌های شیمیایی بر سر همکاری در زمینه انتقال سلاح‌های شیمیایی سوریه از طریق بندر «لاذقیه» به خارج از این کشور توافق حاصل شد.

کار‌شناسان روسی، آمریکایی، چینی، سوری و سازمان ملل بر سر انتقال سلاح‌های شیمیایی سوریه به خارج از این کشور توافق کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «میخائیل اولیانوف» مدیر اداره امور امنیت و عاری‌سازی سلاح در وزارت خارجه روسیه گفت که در نشست کارشناسانی از روسیه، آمریکا، چین، سوریه، دانمارک، نروژ، سازمان ملل و سازمان ممنوعیت سلاح‌های شیمیایی بر سر همکاری در زمینه انتقال سلاح‌های شیمیایی سوریه از طریق بندر «لاذقیه» به خارج از این کشور توافق حاصل شد.

اولیانوف افزود که در این نشست که پشت درهای بسته در مسکو برگزار شد، طرف‌های شرکت کننده بر سر همکاری در زمینه انتقال سلاح‌های شیمیایی سوریه از طریق بندر لاذقیه به آب‌های بین‌المللی به توافق رسیدند.

وی درباره زمان انتقال سلاح‌های شیمیایی سوریه نیز گفت که هنوز زمان دقیق آغاز عملیات انتقال سلاح‌های شیمیایی سوریه به خارج از این کشور مشخص نشده است.

اولیانوف گفت که هدف از اعلام نکردن زمان آغاز عملیات انتقال سلاح‌های شیمیایی سوریه به خارج این است که گروه‌های مسلح نتوانند اقدامی برای ایجاد اختلال در این عملیات انجام دهند.

این مسئول روسی در ادامه گفت که سوریه با ورود کشتی‌های دانمارکی و نروژی به آب‌های این کشور برای انتقال سلاح‌های شیمیایی موافقت کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز