خبرگزاری کار ایران

ولید المعلم:

مبارزه با تروریسم به راه حل سیاسی منجر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۹۷۲

دولت سوریه در کنفرانس ژنو۲ مساله مبارزه با تروریسم را مطرح می‌کند و هر شهروند سوری که حس ملی دارد، باید در راستای پایان تروریسم و درخواست از کشورهای حامی تروریسم برای توقف حمایت تسلیحاتی و مالی تروریست‌ها در سوریه، فعالیت کند.

«ولید المعلم» وزیر خارجه سوریه گفت که کشورش برای موفقیت کنفرانس بین‌المللی ژنو۲ تلاش می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از سانا، المعلم در همایش رسانه‌های مقاومت برای رویارویی با جنگ علیه سوریه، تاکید کرد که دمشق همه امکانات خود را برای موفقیت کنفرانس ژنو۲ به طوری که ملت سوریه را راضی کند، به کار می‌گیرد.

وی افزود که دولت سوریه برای موفقیت نشست ژنو۲ تلاش می‌کند و به دستورات «بشار اسد» رئیس‌جمهوری این کشور پایبند است.

المعلم تصریح کرد که در صورت برگزار نشدن نشست ژنو۲ باید از آمریکا پرسید که چرا هیئت مخالفان برای شرکت در این کنفرانس تشکیل نشد.

وی در ادامه گفت که دولت سوریه در این کنفرانس مساله مبارزه با تروریسم را مطرح می‌کند و هر شهروند سوری که حس ملی دارد باید در راستای پایان تروریسم و درخواست از کشورهای حامی تروریسم برای توقف حمایت تسلیحاتی و مالی تروریست‌ها در سوریه، فعالیت کند.

وزیر خارجه سوریه تاکید کرد که این مبارزه با تروریسم است که به راه حل سیاسی منجر می‌شود.

وی همچنین گفت که هر کدام از مخالفان سوری بر این باور است که برای تحویل گرفتن قدرت به ژنو ۲ می‌رود، سخت در اشتباه است و در توهم به سر می‌برد.

المعلم افزود که تصمیم‌های سیاسی که دولت سوریه اتخاذ می‌کند، تصمیم‌هایی مستقل و در مسیر منافع ملت سوریه است.

وزیر خارجه سوریه درباره طرح‌های دولت این کشور در صورت شکست ژنو۲ گفت که دولت هم‌زمان با ادامه دفاع ارتش از ملت سوریه و پایان دادن به تروریسم، برنامه‌های سیاسی و کنفرانس گفت‌و‌گوی ملی در سوریه دارد.

وی با انتقاد از موضع‌گیری‌های تند فرانسه علیه سوریه نیز گفت که فرانسه موضع سیاسی خود را در مقابل قرارداد‌ها می‌فروشد و این‌‌ همان راز روابطش با عربستان و دیگر کشورهای حوزه خلیج‌فارس است.

المعلم به دو گانه‌گرایی آمریکا در مبارزه با تروریسم نیز اشاره کرد و گفت که آمریکایی‌ها دم از مبارزه با تروریسم می‌زنند و برای مبارزه با این مساله به افغانستان رفتند و از تروریسم در نیویورک رنج بردند، اما با وجود این مخفیانه به تروریست‌ها پول و اسلحه می‌دهند.

وی تاکید کرد که تروریسم نه وطن دارد و نه مرز، بنابراین باید همه کشور‌های جهان برای مبارزه با تروریسم با هم هماهنگ شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز