خبرگزاری کار ایران

سرکرده عاملان حمله به سفارت ایران در بیروت دستگیر شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۲۶۲

این فرد توسط نیروهای ارتش لبنان دستگیر شده و مسئولان امنیتی در حال آزمایش «دی ان‌ای» از وی هستند زیرا این احتمال وجود دارد که این تبعه سعودی، «ماجد الماجد» سرکرده گروهک موسوم به «عبدالله عزام» باشد.

منابع خبری لبنان از دستگیری یک تروریست تحت تعقیب سعودی و سرکرده گروهکی که سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت را هدف حمله تروریستی قرار داد٬ خبر می‌دهند.

به گزارش ایلنا به نقل از العالم٬ این فرد توسط نیروهای ارتش لبنان دستگیر شده و مسئولان امنیتی در حال آزمایش «دی ان‌ای» از وی هستند زیرا این احتمال وجود دارد که این تبعه سعودی، «ماجد الماجد» سرکرده گروهک موسوم به «عبدالله عزام» باشد.

اطلاعات امنیتی سابق حاکی از آن است که ماجد الماجد طی سال‌های اخیر در اردوگاه «عین الحلوه» در جنوب لبنان اقامت داشت و چند ماه قبل به سوریه رفت و با «ابومحمد الجولانی» سرکرده «جبهه النصره» بیعت کرد ولی پس از کودتایی ناکام علیه الجولانی به بیروت بازگشت.

روزنامه «السفیر» لبنان نیز به نقل از برخی منابع خود تأکید کرد که این تروریست سعودی شامگاه جمعه گذشته پس از خروج از بیمارستان «المقاصد» بیروت دستگیر شد.

برخی منابع نیز محل دستگیری ماجد الماجد را منطقه‌ای نزدیک به وزارت دفاع لبنان در «یرزه» عنوان کرده و گفته‌اند که پس از دستگیری وی، این موضوع ابتدا به نهاد قضایی لبنان و دولت سعودی اطلاع داده شد. این تروریست سعودی در عربستان، لبنان، مصر، اردن و چند کشور غربی به ویژه آمریکا تحت تعقیب است.

با وجود تلاش ارتش لبنان برای مخفی نگه داشتن موضوع دستگیری این تروریست سعودی، این خبر به سرعت به رسانه‌ها درز کرد.

در همین راستا ارتش لبنان تدابیر امنیتی ویژه‌ای را برای مقابله با هرگونه اقدام انتقام‌جویانه القاعده یا گردان‌های عبدالله عزام اتخاذ کرده است.

گروهک تروریستی عزام مسئولیت حمله تروریستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت را برعهده گرفت.

این گروهک در سال ۲۰۰۴ میلادی اعلام موجودیت کرد و سه انفجار تروریستی را در مصر برعهده گرفت. این گروهک تروریستی یکی از «شاخه‌های القاعده در سرزمین شام» به شمار می‌آید.

گردان‌های عبدالله عزام در سال ۲۰۰۵ میلادی در بندر «عقبه» دو ناو آمریکایی را هدف قرار داد و در سال ۲۰۱۰ مسئولیت حمله به گردشگران خارجی در موزه مصر و همچنین بمباران شهرهای ایلات و عقبه را با پنج موشک گراد برعهده گرفت. در‌‌ همان سال نیز یک نفت‌کش ژاپنی را در سواحل امارات هدف قرار داد.

آمریکا سرانجام در سال ۲۰۱۲ این گروهک را در فهرست سازمان‌های تروریستی خود قرار داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز