خبرگزاری کار ایران

مدودف:

حجم کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین حدود ۵۰ میلیارد دلار است

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۴۰۳۷

معاون شورای امنیت روسیه حجم کل کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین در آینده‌ای نزدیک را ۵۰ میلیارد دلار برآورد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «دیمیتری مدودف»، معاون شورای امنیت روسیه اعلام کرد که حجم کل کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین بدون احتساب کمک‌های اروپا به زودی به حدود ۵۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

مدودف در مقاله‌ای در مجله «دفاع ملی» تاکید کرد که حجم محموله‌های تسلیحات کشنده غرب به رژیم کی‌یف مدت‌ها قبل از عملیات ویژه به مقادیر بسیار زیادی رسیده که براساس داده‌های باز از کنگره آمریکا  ایالات متحده از سال ۲۰۱۴ تا ۲۵ ژانویه ۲۰۲۳ تعهدات این کشور برای ارائه انواع کمک های نظامی به اوکراین نزدیک به ۳۰ میلیارد دلار رسیده است.

وی افزود: «حجم کل بسته کمک‌های نظامی آمریکا به دشمنان ما به زودی به حدود ۵۰ میلیارد دلار خواهد رسید که البته این رقم شامل کمک های اروپایی نمی‌شود».

مدودوف گفت: «البته ارسال گسترده تسلیحات به اوکراین از آگوست ۲۰۲۱ آغاز شد».

وی افزود: «اوکراین در جریان عملیات ویژه، اوکراین بیش از حد حمایت نظامی از آمریکا دریافت کرد تا عملیات را تا حد امکان طولانی کند».

علاوه بر این، دولت آمریکا به کشورهای عضو ناتو و اتحادیه اروپا اجازه ارسال بیش از ۱۳ میلیارد دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی ساخت آمریکا را داده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز