خبرگزاری کار ایران

انصار الله یمن:

توافق آتش‌بس پیش از عید فطر و در دو مرحله انجام خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۶۳۹۶

عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن از تفاهم با عربستان سعودی خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از المیادین، «محمد البخیتی»، عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن بدون ارائه جزئیات بیشتر از وجود تفاهم با عربستان سعودی خبر داد.

البخیتی ضمن تاکید بر مخالفت قاطع صنعا با ادامه حضور نیروهای امارات حتی در یک وجب از خاک یمن تصریح کرد: ‌«مشارکت امارات با عربستان سعودی در تجاوز به یمن اشتباه بزرگی بود و امارات باید از این موضوع درس بگیرد و عقب‌نشینی کند».

وی افزود: «من نمی‌توانم اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه هیئت عربستانی- عمانی به زودی به صنعا سفر می‌کند را تایید یا تکذیب کنم. رویترز به نقل از دو منبع حاضر در مذاکرات عربستان و عمان گزارش داد که یک هیئت سعودی- عمانی قصد دارد هفته آینده به صنعا سفر کند تا به توافق آتش‌بس دائمی با جنبش انصارالله و پایان دادن به تجاوز هشت ساله علیه کشور  دست یابد».

البخیتی توضیح داد که شرایط تحقق آتش‌بس با شرایط تحقق صلح متفاوت است و توافق آتش‌بس پیش از عید فطر و در دو مرحله انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه راه‌حل داخلی به همه نیروهای فعال در یمن وابسته از یمنی‌های شریک در تجاوز خواست که فرصت را از دست ندهند.

این عضو انصار الله تاکید کرد: «در صورتی که عربستان به دنبال صلح با یمن و یا هر طرف دیگر باشد، انصارالله موضع آن را تقویت خواهد کرد».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز