خبرگزاری کار ایران

آمریکا روند تحویل موشک و پهپاد‌ به عراق را تسریع می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۷۰۱

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت که این کشور تصمیم گرفته است برای کمک به دولت عراق در رویارویی با القاعده در غرب این کشور، روند تحویل ۱۰۰ موشک از نوع «هلفایر» و چندین پهپاد به بغداد را تسریع کند.

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که تصمیم دارد روند تحویل موشک و پهپاد به عراق را تسریع کند.

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه نیوز، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت که این کشور تصمیم گرفته است برای کمک به دولت عراق در رویارویی با القاعده در غرب این کشور، روند تحویل ۱۰۰ موشک از نوع «هلفایر» و چندین پهپاد به بغداد را تسریع کند.

نیروهای عراقی اکنون با تروریست‌های گروه «داعش» در استان «الانبار» درگیر هستند و تلاش می‌کنند آنها را از این استان پاک‌سازی کنند.

این سخنگو افزود که این موشک‌ها اوایل بهار سال جاری آماده تحویل به عراق می‌شوند.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا تصریح کرد که این کشور قصد ندارد به عراق نیرو بفرستد و هیچ گونه هماهنگی میان آمریکایی‌ها و عراقی‌ها در زمینه درگیری نیروهای عراقی با تروریست‌های القاعده در غرب این کشور وجود ندارد.

وی افزود که آمریکا فقط از طریق ۱۰۰ نیروی نظامی که همچنان در سفارت این کشور در بغداد مستقر هستند٬ به عراقی‌ها کمک اطلاعاتی می‌کند.

بنا بر این گزارش، موشک‌ها و پهپادهایی که آمریکا قصد دارد به عراق تحویل دهد٬ بخشی از قراردادهای تسلیحاتی است که پیش از این میان بغداد و واشنگتن امضا شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز