خبرگزاری کار ایران

فایننشال تایمز:

پکن بلینکن را تا روشن شدن برنامه‌های واشنگتن درباره نتایج تحقیق از بالن چینی نمی‌پذیرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۸۶۰۹

فایننشال تایمز گزارش داد که پکن از پذیرفتن وزیر خارجه آمریکا تا زمان روشن شدن برنامه‌های واشنگتن درباره نتایج تحقیق از بالن چینی نمی‌پذیرد.

به گزارش ایلنا، فایننشال تایمز گزارش داد که چین به دلیل نگرانی از اقدام دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) به انتشار نتایج تحقیقات درباره حادثه بالن چینی با سفر «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه این کشور به پکن خودداری می‌کند. 

طبق این گزارش، پکن به واشنگتن اطلاع داده است که پیش از مشخص شدن برنامه‌های دولت آمریکا درباره نتایج تحقیقات مذکور آماده تعیین تاریخ جدیدی برای سفری که بلینکن در فوریه گذشته لغو کرد، نیست.

فایننشال تایمز به نقل از منابع آگاه نوشت که مقام های چینی از انتشار گزارش‌های اف‌بی‌آی به همراه شواهد عینی توسط کاخ سفید در جریان سفر بلینکن به چین بیم نگران هستند. 

این روزنامه افزود : «کین گانگ، وزیر خارجه چین این موضوع را در دیدار با آمریکایی‌ها در مجمع توسعه چین که در ماه مارس گذشته در پکن برگزار شد، مطرح کرد».

بلینکن سه‌شنبه گذشته در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «لوید آستین»، وزیر دفاع و همتایان فیلیپینی خود با بیان اینکه در صورت مساعد شدن شرایط به پکن سفر خواهد کرد، بر تمایل دولت آمریکا برای تقویت کانال‌های ارتباطی با چین تاکید کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز