خبرگزاری کار ایران

رسانه‌های غربی:

گوترش از دیدار با زلنسکی خوشحال نبود

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۹۸۴۶

رسانه‌های غربی فاش کردند که دبیر کل سازمان ملل از دیدار با رئیس‌جمهور اوکراین خوشحال نبوده است.

به گزارش ایلنا به نقل از واشنگتن پست، رسانه‌های غربی فاش کردند که «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل از سفر خود به کی‌یف برای دیدار با «ولادیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین خوشحال نبوده است. 

واشنگتن پست به نقل از اسناد محرمانه فاش شده گزارش داد که گوترش پس از اجلاس آفریقا به نیویورک بازگشت و سپس در اوایل ماه مارس به سوئیس، عراق و قطر رفت.

طبق گزارش واشنگتن پست، در این سند آمده است: «گوترش پس از چند روز از فرصت رفتن به کی‌یف و اطلاع از قصد زلنسکی برای ملاقات شخصی با او خوشحال نشد. در این سند دلیل ناراحتی گوترش ذکر نشده است، اما یک منبع ناشناس دیپلمات در سازمان ملل تاکید کرد که دبیرکل ۷۳ ساله چندین هفته در سفر بوده است حال آنکه رفتن به اوکراین نیز مستلزم یک پرواز طولانی و ۱۱ ساعت دیگر سفر به کی‌یف بود».

سند دیگری حاکی از آن است که گوترش در هشتم مارس پس از دیدار خصوصی با زلنسکی و برگزاری کنفرانس مطبوعاتی مشترک به «استفان دوگریک»، سخنگوی خود گفت که از مراسم عمومی غیرمنتظره برای جشن روز جهانی زن بسیار خشمگین است.

گوترش به دوجاریک گفت که او برای کمک به اوکراین رفته است، اما اوکراینی‌ها هر کاری می‌کنند تا ما را از بین ببرند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز