خبرگزاری کار ایران

دیدار وزرای خارجه افغانستان، پاکستان و چین در اسلام‌آباد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۵۳۱۴

وزرای خارجه چین، پاکستان و افغانستان متعهد به ادامه همکاری‌های امنیتی و مبارزه با تروریسم شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، وزرای خارجه چین، افغانستان و پاکستان متعهد شدند که به تقویت همکاری‌های سه‌جانبه در زمینه امنیت و مبارزه با تروریسم ادامه دهند.

«کین گانگ»، وزیر خارجه چین در دیدار با «بلاول بوتو زرداری»،  و «امیر خان متقی»، وزرای خارجه پاکستان و افغانستان در اسلام آباد گفت که پکن به عنوان یک همسایه دوست سنتی آماده است تا تلاش‌های مشترکی را با افغانستان و پاکستان برای اجرای ابتکار توسعه جهانی، ابتکار امنیتی، جهانی و ابتکار تمدن جهانی انجام دهد. 

وی افزود: «چین مایل است فرصت‌های توسعه و مقابله با چالش‌های امنیتی را با دو کشور به اشتراک بگذارد تا از طریق ساز و کارهای دوجانبه و سه‌جانبه، الگوی همکاری در زمینه همسایگان، چندجانبه‌گرایی کوچک و موضوعات کانونی را ترسیم کند. 

طرف چینی وعده داد که همکاری‌های سه جانبه را با افغانستان و پاکستان در زمینه های امنیتی و مبارزه با تروریسم تقویت کند، به چشم‌انداز امنیت مشترک و همه‌جانبه پایبند باشد و قاطعانه با هر گونه تروریسم و معیارهای دوگانه در مبارزه با تروریسم مخالفت کند.

وزیر خارجه چین در این دیدار خواستار تقویت همکاری‌های سه‌جانبه در زمینه مبارزه با تروریسم از طریق سازو‌کارهایی مانند هماهنگی و همکاری میان همسایگان افغانستان شد.

وزرای خارجه افغانستان و پاکستان نیز با تاکید بر اینکه همکاری چین، افغانستان و پاکستان برای صلح و رونق منطقه اهمیت فراوانی دارد، تاکید کردند که دو کشور  مایل به گسترش همکاری‌های سه‌جانبه، ترسیم نقشه راه برای همکاری در زمینه‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی، حفظ منافع مشترک سه کشور و تحقق منافع متقابل هستند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز