خبرگزاری کار ایران

وال استریت ژورنال گزارش داد:

هشدار واشنگتن به امارات درباره تقویت همکاری با روسیه و چین

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۸۳۶۶

یک مقام ارشد آمریکایی از هشدار واشنگتن به امارات درباره تقویت همکاری با چین و روسیه خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از وال استریت ژورنال، یک مقام ارشد آمریکایی گزارش داد که ایالات متحده به «شیخ محمد بن زاید آل نهیان»، رئیس امارات نسبت به همکاری بیش از حد نزدیک با روسیه و چین هشدار داده است.

این روزنامه به نقل از یک مقام بلندپایه در دولت «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا نوشت که کاخ سفید در سال‌های اخیر تلاش‌های بن زاید برای تقویت روابط با روسیه و چین را که بر رابطه واشنگتن و امارات تأثیر گذاشته است، زیر نظر گرفته است.  

وی تاکید کرد که مقام‌های آمریکایی به بن زاید هشدار داده‌اند که همکاری بسیار نزدیک با روسیه و چین در زمینه‌های نظامی و اطلاعاتی به روابط با آمریکا آسیب خواهد رساند.  

یک مقام بلند پایه دیگر آمریکا نیز گفت که بن زاید پروژه ساخت یک پایگاه نظامی مخفی چین در نزدیکی ابوظبی را در سال ۲۰۲۱ تحت فشار دولت آمریکا متوقف کرد.

طبق این گزارش، تقویت روابط ابوظبی و پکن همچنین تردیدهایی را درباره فروش جنگنده های اف-۳۵ آمریکا به امارات ایجاد کرده است. 

واشنگتن همچنین با همکاری امارات با شرکت هواوی چین برای ساخت شبکه نسل پنجم مخالفت کرده است.

وال استریت ژورنال درباره رابطه با روسیه نیز نوشت که امارات با هماهنگی روسیه به رغم مخالفت آمریکا دو بار در هفت ماه گذشته تولید نفت خود را کاهش داده است.

بر اساس این گزارش، مقام های آمریکایی همچنین به امارات درباره کمک به مسکو برای دور زدن تحریم‌های آمریکا هشدار داده اند، زیرا روس‌ها برای تجارت نفت، خرید ملک و مخفی کردن پول به دبی هجوم آورده‌اند.

ایالات متحده و اتحادیه اروپا همچنین شرکت های اماراتی را که به تجارت نفت روسیه و حمایت از صنایع این کشور کمک می کنند، تحریم کرده‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز