خبرگزاری کار ایران

مجلسی در گفت‌وگو با ایلنا:

نامزدی «مایک پنس» آرای مذهبی‌های آمریکا را جهت‌دهی خواهد کرد/ حضور بایدن در انتخابات ۲۰۲۴ می‌تواند به نفع جمهوریخواهان تمام شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۵۳۴۹

کارشناس مسائل آمریکا گفت: با توجه به مشکلاتی که در سیاست خارجی آمریکا وجود دارد و همچنین درگیری این کشور در پرونده‌های گوناگون بین‌المللی، حضور معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا برای حفظ آبروی جمهوری‌خواهان بهتر از رئیسش است.

«فریدون مجلسی» کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به اعلام نامزدی معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: واقعیت این است که تا برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده زمان زیادی باقی مانده اما آنچه که حالا مطرح می‌شود این است که در اردوگاه دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان نامزدهایی حضور دارند که سن آنها بسیار بالا بوده و همین مسأله باعث ایجاد سوال‌های متعددی در افکار عمومی ایالات متحده شده است. چندی پیش بود که دنیا، زمین خوردن بایدن را در سن ۸۲ سالگی مشاهده کرد و همین مسأله به سوژه رسانه‌ها تبدیل شد. در مقابل، ترامپ هم که سلامت جسمانی نسبتاً خوبی دارد اما از حیث سلامت روانی همچنان زیر سوال است و به موازات این مسأله، پرونده‌های قضایی وی همچنان مفتوح است.

وی ادامه داد: توجه داشته باشید که جامعه ایالات متحده عموماً یک جامعه اخلاق‌محور به حساب می‌آید و در مورد ترامپ این شک و شبهه وجود دارد که نتایج پرونده‌های وی بتواند به رئیس جمهوری سابق آمریکا ضربه جدی وارد کند. در این فضا اعلام نامزدی مایک پنس ۶۳ ساله هم اهمیت زیادی دارد اما مسأله اینجاست که وی در اصل خود را برای یک رقابت درون‌حزبی نامزد کرده و مشخص نیست که آیا به عنوان نامزد نهایی جمهوری‌خواهان وارد عرصه انتخابات می‌شود یا خیر. او یک مسیحی دو آتشه است که در داخل حزب جمهوری‌خواه طرفداران زیادی دارد و البته وجود او می‌تواند ترامپ را هم با مشکلاتی روبه‌رو کند. معتقدم اگر شخصی مانند «رکس تیلرسون» که وزیر خارجه ترامپ در اوایل ریاست جمهوری وی بود، وارد عرصه رقابت‌های درون حزبی شود، می‌تواند از رئیس‌جمهوری سابق آمریکا جلو بزند اما به هر ترتیب مایک پنس هم وجهه بهتری نسبت به ترامپ دارد.

این دیپلمات پیشین کشورمان تصریح کرد: معتقدم که نامزد شدن مجدد بایدن برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ می‌تواند به نفع جمهوریخواهان تمام شود؛ چراکه جامعه فعال و پر حرارت آمریکا نمی‌خواهد به پیرمردی رأی دهد که همین حالا مقابل دوربین رسانه‌های جهان زمین می‌خورد. علاوه بر این مسائل، رابرت کندی برادرزاده جان.اف کندی هم از جناح دموکرات‌ها مصمم است که بتواند بایدن را از دور خارج کند و به همین ترتیب مجموع این اتفاق‌ها برای دموکرات‌ها چندان مناسب به نظر نمی‌رسد. باید متوجه بود که در آمریکا، مذهبی بودن برای نیمی از جامعه اهمیت دارد و این موضوع برای شخصی مانند مایک پنس امتیاز بزرگی به حساب می‌آید و به همین دلیل کسانی که مذهبی‌تر هستند، مایک پنس را به ترامپ ترجیح می دهند؛ چراکه محافظه‌کاران مذهبی دوست ندارند بدنامی ترامپ و هیجانی عمل کردن وی گریبان آنها را بگیرد و از این جهت معتقدم که او حداقل از نظر طیف مذهبی‌ها معقول‌تر از ترامپ است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این میان باید متوجه باشیم که اشغال کنگره آمریکا به نفع ترامپ نبود ولی توانست جایگاه معاون وی یعنی «مایک پنس» را تا حد زیادی ارتقا بدهد و حتی به نوعی او را در مقابل رئیس‌جمهوری سابق آمریکا قرار دهد. از منظری دیگر معتقدم با توجه به مشکلاتی که در سیاست خارجی آمریکا وجود دارد و همچنین درگیری این کشور در پرونده‌های گوناگون بین‌المللی از جمله جنگ اوکراین و مسأله تایوان، حضور مایک پنس برای حفظ آبروی جمهوری‌خواهان بهتر از ترامپ است. درست است که مایک پنس چهار سال معاون رئیس‌جمهوری آمریکا بوده اما در کل باید دانست کسانی مانند تد کروز، نیکی هیلی، کریس کریستی و غیره هم در جناح محافظه‌کاران مطرح هستند و ممکن است این اشخاص بتوانند بر مایک پنس غلبه کنند. لذا همین سطح‌بندی باعث می‌شود که رقابت میان پنس با این اشخاص نزدیک به هم و به صورت تنگاتنگ پیش برود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز