خبرگزاری کار ایران

طرح نماینده کنست برای تقسیم مسجدالاقصی

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۵۳۸۳

روزنامه عبری‌زبان «زمان یسرائیل» فاش کرد که یکی از اعضای کنست رژیم صهیونیستی از حزب لیکود، طرحی را برای تقسیم مسجد الاقصی بین مسلمانان و یهودیان پیشنهاد داده است.

به گزارش ایلنا، روزنامه عبری‌زبان «زمان یسرائیل» فاش کرد که یکی از اعضای کنست رژیم صهیونیستی از حزب لیکود، طرحی را برای تقسیم مسجد الاقصی بین مسلمانان و یهودیان پیشنهاد داده است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، این روزنامه اشاره کرد که «عامیت هلیوی» از اعضای لیکود اخیر طرحی را برای تقسیم مسجد الاقصی ارائه داده که در نوع خود بی‌سابقه است. بر اساس این طرح، پیشنهاد داده شده که قبه الصخره و ضلع شمالی مسجد الاقصی به مکانی برای عبادت یهودیان تبدیل شود و در مقابل، به مسلمانان اجازه داده شود در ضلع جنوبی این مسجد به اقامه نماز و عبادت بپردازند.

هلیوی مدعی شده که قبه الصخره هیکل و معبد نخست یهودیان است و دومین معبد آنها نیز زیر این مکان مدفون است.

همچنین بر پایه این طرح، یهودیان اجازه خواهند داشت نه تنها از طریق باب المغاربه، بلکه از تمامی درهای مسجد الاقصی اقدام به تعرض به آن کنند و حاکمیت اردن بر مسجد الاقصی و دیگر مقدسات شهر قدس نیز لغو خواهد شد.

هلیوی مدعی شده که قبه الصخره متعلق به یهودیان است و اگر مسلمانان بخواهند، می‌توانند در کنار یهودیان در این مکان نماز بخوانند.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز