خبرگزاری کار ایران

وزارت خارجه روسیه:

الحاق اوکراین به ناتو منجر به تشدید درگیری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۲۷۱۲

وزارت خاجه روسیه تاکید کرد که الحاق اوکراین به ناتو منجر به تشدید درگیری خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از تاس، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که  الحاق اوکراین به ناتو به تشدید درگیری منجر می‌شود نه انجام مذاکرات.

در این بیانیه در واکنش به برنامه‌های پاریس برای حمایت از الحاق اوکراین به ناتو آمده است: «اگر پاریس واقعا می‌خواهد اوکراین را پای میز مذاکره قرار دهد، پس نباید با دخالت دادن ناتو درگیری را تشدید کند، بلکه باید رژیم زلنسکی و حامیان آن در لندن و اشنگتن را تحت فشار قرار دهد.» 

وزارت خارجه روسیه تصریح کرد که کی‌یف از ادامه گفت‌وگو با روسیه برای حل بحران اوکراین خودداری کرد و وعده‌ها به این کشور برای پیوستن به ناتو آن را به سمت رفتار تهاجمی سوق داد.

وزارت خارجه روسیه ادامه داد: «ما برای جلوگیری از کشتار شهروندان در دونباس و پیشگیری از توسعه حوادث در این منطقه مجبور شدیم عملیات نظامی ویژه‌ای را آغاز کنیم که از جمله اهداف آن خلع سلاح اوکراین و جلوگیری از مشارکت آن در هر ائتلاف نظامی است».

در پایان این بیانیه آمده است: «همان طور که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت، این اهداف برای ما کلیدی هستند و محقق خواهند شد».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز