خبرگزاری کار ایران

بشار الجعفری:

عربستان، قطر و ترکیه به اتهام حمایت از تروریسم در سوریه تحت پیگرد قرار می‌گیرند

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۴۱۶

تروریسم تکفیری وهابی ریشه در عربستان دارد / ۵۲۰ عضو گروه القاعده در یمن توسط سازمان اطلاعات عربستان و از طریق ترکیه به سوریه اعزام شدند.

«بشار الجعفری» نماینده دائمی سوریه در سازمان ملل گفت: دمشق در حال تهیه مقدمات برای پیگرد قضایی عربستان، قطر و ترکیه به اتهام حمایت این سه کشور از تروریسم در سوریه است.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، الجعفری گفت: دمشق در حال تهیه مقدمات پیگرد قضایی عربستان، قطر و ترکیه از طریق سازمان ملل با ارائه صد‌ها سند و مدرک است که نشان می‌دهد این سه کشور از تروریسم در سوریه حمایت می‌کنند.

وی افزود: این اسناد و مدارک که در زمان مناسب از آن‌ها استفاده می‌شود، سه کشور را به اتهام حمایت از تروریسم محکوم می‌کند.

الجعفری تاکید کرد: طرف آمریکایی به قدر کافی به پختگی نرسیده است تا خطر بازی کردن با سلاح تروریسم را درک کند.

وی؛ نظارت عربستان بر «مرکز بین المللی مبارزه با تروریسم» را یکی از رسوایی‌های بزرگ سازمان ملل دانست.

نماینده دائمی سوریه در سازمان ملل تصریح کرد: تروریسم تکفیری وهابی ریشه در عربستان دارد و کسانی که گروه موسوم به «جبهه اسلامی» را اختراع کردند «بندر بن سلطان»، برادر وی و سازمان اطلاعات عربستان هستند.

الجعفری در ادامه گفت: ۵۲۰ عضو گروه القاعده در یمن توسط سازمان اطلاعات عربستان و از طریق ترکیه به سوریه اعزام شدند.

وی همچنین گفت: سوریه نامه‌ای را به سازمان ارسال کرده که در آن نام ۷۲ عالم دینی تکفیری گمراه، آشکارا به تروریسم در سوریه دعوت می‌کنند.

الجعفری اشاره کرد: صد‌ها یا هزار‌ها عربستانی در صفوف گروه‌ تروریستی «جبهه النصره» و گروه موسوم به جبهه اسلامی علیه دولت سوریه می‌جنگند.

وی به کنفرانس بین المللی ژنو نیز اشاره کرد و گفت: عربستان، قطر و ترکیه چه چیزی در چنته دارند تا در این کنفرانس ارائه کنند تا زمانی که این سه کشور قبول نکنند که پیروزی شان در سوریه سرابی بیش نیست؟

نماینده دائمی سوریه در سازمان ملل علاوه بر آن تاکید کرد: تا زمانی که خشونت و تروریسم در سوریه متوقف نشود گفت‌و‌گوی سیاسی بی‌معناست و این را برخی از طرف ها هنوز نفهمیده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز