خبرگزاری کار ایران

وال استریت ژورنال:

واشنگتن یگان‌های پلیس سایه در جهان را تامین مالی می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۴۴۵۲

وال استریت ژورنال فاش کرد که دولت آمریکا از یگان‌های پلیس سایه در جهان حمایت مالی می‌کند.

به گزارش ایلنا، وال استریت ژورنال در گزارشی فاش کرد که دولت آمریکا برخی از یگان‌های پلیس سایه در سراسر جهان را که مختص پیگیری مسائل مهم برای این کشورها و ایالات متحده هستند،  تأمین مالی می‌کند.

در این گزارش به عملیات انجام‌شده توسط یگان‌های پلیس کنیا با حمایت دولت آمریکا برای نجات حیوانات در حال انقراض مانند «مورچه‌خوار پانگولین» اشاره شده است که با قیمت‌های گزاف به مشتریان بخش‌هایی از آسیا فروخته می شود.  

وال استریت ژورنال نوشت که این عملیات نمونه‌ای از کار یگان‌های پلیسی است که توسط ایالات متحده در ۱۲ کشور در حال توسعه که پلیس محلی به فساد آلوده است، حمایت می‌شوند.

به نوشته این روزنامه، کارکنان سفارت آمریکا در این کشورها یگان‌های محلی اجرای قانون برای خود انتخاب کرده و پس از بررسی رفتار عناصر این یگان‌ها و تعیین وظایفی برای آنها حمایت مالی ارائه می‌دهند. 

اداره امور بین الملل مبارزه با مواد مخدر و اجرای قانون وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که اعضای ۱۰۵ واحد پلیس در سراسر جهان را غربالگری کرده است.

این فعالیت‌ها انتقاد وکلای متهمانی را که در بازداشت هستند، به همراه داشته است. آنها معتقد هستند که چنین فعالیت‌هایی نمی‌تواند از سوی یک کشور خارجی درست باشد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز