خبرگزاری کار ایران

کاخ سفید جزئیات توافق ژنو را منتشر کرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۵۳۱

این متن که نسخه‌ای از آن روی وبسایت موسسه صلح کنگره آمریکا قرار گرفته، نشان می‌دهد در ماه‌های آینده بیش از چهار میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران در قسط‌های ۵۵۰ و ۴۵۰ میلیون دلاری در برابر تعهد ایران به مفاد این توافق به تهران منتقل می‌شود.

کاخ سفید متن کامل جزئیات اجرایی توافق‌نامه هسته‌ای ایران و غرب را در اختیار نمایندگان کنگره قرار داده و نسخه‌ای از آن را نیز منتشر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز٬ این متن که نسخه‌ای از آن روی وبسایت موسسه صلح کنگره آمریکا قرار گرفته، نشان می‌دهد در ماه‌های آینده بیش از چهار میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران در قسط‌های ۵۵۰ و ۴۵۰ میلیون دلاری در برابر تعهد ایران به مفاد این توافق به تهران منتقل می‌شود.

پیش از این انتقاد شده بود که دولت آمریکا سعی در مخفی نگه داشتن متن توافق‌نامه و جزئیات اجرایی آن دارد اما «جی کارنی» سخنگوی کاخ سفید گفت که محرمانه ماندن جزئیات فنی این توافق‌نامه خواست آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بوده است.

توافق ژنو که از آن به عنوان «برنامه اقدام مشترک» یاد می‌شود، در پی مذاکرات ایران و کشورهای عضو گروه ۱ + ۵ شامل آمریکا، انگلیس، چین، روسیه، فرانسه و آلمان در تاریخ ۲۴ ماه نوامبر به دست آمد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز