خبرگزاری کار ایران

توافق عربستان و فرانسه برای همکاری در زمینه انرژی هسته‌ای

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۵۶۶۹

عربستان سعودی و فرانسه برای همکاری در زمینه برق و انرژی هسته‌ای توافق کردند.

 

به گزارش ایلنا به نقل از الشرق الاوسط، عربستان سعودی و فرانسه درباره همکاری در زمینه برق، تبادل تجربیات در زمینه تولید برق از منابع تجدیدپذیر انرژی، پروژه های اتصال برق، تشویق به مشارکت بخش خصوصی در پروژه های برق از جمله تولید، انتقال، توزیع و ذخیره سازی برق و همچنین فناوری های اتوماسیون شبکه توافق کردند. 

بر اساس بیانیه مشترک پاریس و ریاض که پس از دیدار «عبدالعزیز بن سلمان»، وزیر انرژی عربستان سعودی با «اگنس پانیه رونشه»، وزیر انتقال انرژی فرانسه، ، وزیر انتقال انرژی فرانسه صادر شد، هر دو کشور توافق کردند که تلاش‌های مشترکی برای افزایش بهره وری انرژی و تقویت همکاری در زمینه انرژی هسته‌ای  در چارچوب فعالیت صلح آمیز و ایمن، مدیریت زباله‌های رادیواکتیو ، کاربردهای هسته‌ای و توسعه ظرفیت انسانی انجام دهند. 

ریاض و پاریس تاکید کردند که برخورد با چالش‌های ناشی از تغییرات آب و هوا و همچنین تقویت امنیت و پایداری و مقرون به صرفه بودن منابع انرژی از جمله اولویت‌های استراتژیک مشترک بین عربستان و فرانسه هستند. 

این بیانیه می افزاید: «هر دو کشور تاکید می‌کنند که هیدروژن پاک یک سوخت ضروری برای دستیابی به اهداف مشترک برای تحقق توسعه اقتصادی پایدار و در عین حال کاهش آثار مخرب تغییرات آب و هوایی است».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز