خبرگزاری کار ایران

کاخ سفید:

ضمانت‌های امنیتی اوکراین با گروه هفت اعلام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۶۸۲۶

کاخ سفید از اعلام ضمانت‌های امنیتی برای اوکراین با گروه هفت خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «آماندا اسلوات»، مدیر اتحادیه اروپا شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت که ضمانت‌های امنیتی اوکراین امروز -چهارشنبه- با گروه هفت اعلام خواهد شد.

اسلوات اعلام کرد: «‌جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا و رهبران گروه هفت به همراه ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین امروز بعدازظهر بیانیه مهمی را اعلام خواهند کرد که در آن تعهد بلندمدت ما برای حمایت از مردم اوکراین مشخص  خواهد شد».

وی توضیح داد: «در این بیانیه همچنین کشورهای گروه هفت اعلام خواهند کرد که به اوکراین در راستای تشکیل نیروی مسلحی که بتواند از خود دفاع کرده و از حملات آینده بازدارد با تمرکز بر سرمایه‌گذاری بلندمدت در زمینه‌های نظامی و اقتصادی کمک خواهند کرد». 

این مقام آمریکایی بدون اشاره به جزئیات کمک‌های ارائه‌شده گفت که هر کشوری وارد گفت‌و‌گوهای دوجانبه با اوکراین در‌باره نحوه عملی کردن این موضوع خواهد شد. اوکراین هنوز باید اصلاحات دموکراتیک و امنیتی بیشتری را انجام دهد». 

وی افزود: «بایدن خیلی واضح گفت که اوکراین می‌تواند عضو ناتو شود اما مانند دیگر اعضای این ائتلاف باید اصلاحات مورد نیاز را انجام دهد». 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز