خبرگزاری کار ایران

سازمان عفو بین الملل:

سرکوب مخالفان مصری از ماه جولای تا کنون بی‌سابقه بوده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۹۸۶

از ماه جولای تا کنون حداقل هزار و ۴۰۰ نفر از هواداران مرسی توسط نیروهای ارتش و پلیس به ضرب گلوله کشته شدند.

سازمان عفو بین الملل در گزارشی اعلام کرد که از زمان براندازی «محمد مرسی» رئیس جمهوری برکنار شده مصر در ماه جولای مصر شاهد سرکوب بی‌سابقه‌ای بوده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، در این گزارش سازمان عفو بین الملل با اشاره به بازداشت‌های دسته جمعی و گسترده مخالفان، محدود کردن آزادی بیان و تصویب قانون محدود کردن تظاهرات توسط دولت موقت مصر تاکید کرد که دولت مصر مخالفان را سرکوب و حقوق بشر را نقض می‌کند.

در این گزارش آمده است که از زمان براندازی مرسی توسط «عبدالفتاح السیسی» فرمانده ارتش مصر نزدیک به هزار و ۴۰۰ نفر کشته شدند.

عفو بین الملل تصریح کرد که بیشتر این کشته شدگان به علت استفاده بیش از اندازه از زور توسط نیروهای امنیتی جان خود را از دست دادند.

در گزارش این سازمان بین المللی آمده است که نیروهای امنیتی مصر به حال خو‌‌ رها شدند تا فرا‌تر از قانون عمل کنند بدون آنکه درباره نقض قانون و حقوق بشر محاکمه شوند.

این سازمان همچنین دولت مصر را متهم به فشار بر ناظران مستقل، فعالان، روزنامه نگاران و سازمان‌های غیردولتی کرد.

بنا بر این گزارش، خونین‌ترین روز در مصر از زمان برکناری مرسی توسط ارتش ۱۴آگوست بود. در آن زمان نیروهای ارتش و پلیس مصر هواداران مرسی را که در قاهره دست به تحصن زده بودند به گلوله بست و صد‌ها نفر از آنان را کشت و هزاران نفر نیز زخمی شدند. تا کنون دولت موقت هزاران نفر از اخوان المسلمین نیز بازداشت کرده و این حماعت را یک گروه تروریستی اعلام کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز