خبرگزاری کار ایران

وال استریت ژورنال گزارش داد:

رایزنی ریاض و پکن برای ساخت نیروگاه هسته‌ای در عربستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۰۸۷۵

روزنامه وال استریت ژورنال امروز -جمعه- گزارش داد که عربستان سعودی در حال بررسی پیشنهاد چین برای ساخت نیروگاه هسته‌ای در این کشور است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، روزنامه وال استریت ژورنال امروز -جمعه- گزارش داد که عربستان سعودی در حال بررسی پیشنهاد چین برای ساخت نیروگاه هسته‌ای در این کشور است.

این روزنامه به نقل از مقامات سعودی مطلع نوشت که شرکت ملی هسته‌ای چین، یک شرکت دولتی موسوم به «سی‌ان‌ان‌سی»، پیشنهاد ساخت یک نیروگاه هسته‌ای در استان شرقی، نزدیک مرزهای قطر و قطر را ارائه کرده است.

عربستان سعودی پیشتر از ایالات متحده برای ایجاد برنامه هسته‌ای غیرنظامی در خاک خود به عنوان بخشی از توافق احتمالی عادی‌سازی با اسرائیل درخواست همکاری کرده بود. مقامات آمریکایی در گذشته گفته‌اند که تنها در صورتی فناوری هسته‌ای را به اشتراک خواهند گذاشت که توافق از غنی‌سازی اورانیوم یا بازفرآوری پلوتونیوم تولید شده در راکتور، دو مسیر برای ساخت سلاح‌های هسته‌ای، جلوگیری کند.

وال استریت ژورنال افزود که مقامات سعودی اذعان کردند که بحث در مورد این موضوع با چین راهی برای ترغیب دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا به چشم‌پوشی از الزامات عدم اشاعه هسته‌ای است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز