خبرگزاری کار ایران

گفت‌و‌گوی اردوغان و پوتین در سوچی

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۴۰۳۲

رؤسای جمهور روسیه و ترکیه در ابتدای دیدار ‌در سوچی دیدار و موضوعات مهمی ‌از جمله توافق غلات، مسائل انرژی و وضعیت اوکراین و سوریه را بررسی کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «ولادیمیر پوتین» و «رجب طیب اردوغان»، رؤسای جمهور روسیه و ترکیه در ابتدای دیدار امروز -دوشنبه- در سوچی دیدار و موضوعات مهمی  از جمله توافق غلات، مسائل انرژی و وضعیت اوکراین و سوریه را بررسی کردند. 

پوتین گفت: «روابط در بخش کشاورزی و اقتصادی متنوع است و طبیعتا مذاکرات درباره مرکز گاز در ترکیه را تکمیل خواهیم کرد تا وضعیت بازار باثبات تر شود».

 وی در ادامه گفت:‌ «ما در دو بخش کشاورزی و معدن چشم اندازهای خوبی برای همکاری دوجانبه داریم».

 پوتین گفت: «‌ترکیه پس از ورود سوخت هسته‌ای به ایستگاه آکویو وارد عصر هسته‌ای شد».

وی افزود: «ما قطعا بحران اوکراین را بررسی خواهیم کرد. می‌دانم که شما موضوع توافق غلات را مطرح خواهید کرد».

پوتین گفت:‌ «ما در سوریه کارهای بسیاری انجام داده‌ایم. من می‌دانم که این موضوع برای ترکیه حساس است. ما سنگ بنا را در این زمینه گذاشته‌ایم».

اردوغان نیز تاکید کرد که روابط روسیه و ترکیه در بخش‌های مختلف، به ‌ویژه در زمینه تجاری به مرز ۱۰۰ میلیارد دلار تبادل تجاری رسیده است.

وی افزود:‌ «ما همکاری در بخش گاز طبیعی را توسعه خواهیم داد».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز