خبرگزاری کار ایران

نخستین مذاکرات مستقیم دولت و مخالفان سوریه در ژنو آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۴۶۳

مذاکرات نمایندگان دولت و مخالفان سوریه با نظارت فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در مقر سازمان ملل در ژنو آغاز شد.

مذاکرات مستقیم هیئت‌های مخالفان و دولت سوریه در ژنو آغاز شد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، مذاکرات نمایندگان دولت و مخالفان سوریه با نظارت «اخضر ابراهیمی» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در مقر سازمان ملل در ژنو آغاز شد.

پس از یک روز تاخیر و تبادل اتهام‌ها میان دولت و مخالفان سوری، دو طرف امروز - شنبه - نخستین نشست مشترک خود را برای حل بحران سه ساله این کشور آغاز کردند.

برخی منابع دیپلماتیک گفتند که روز نخست مذاکرات میان هیئت‌های مخالفان و دولت سوریه شامل بررسی توافق بر سر ورود کمک‌های بشر دوستانه به شهر «حمص» می‌شود.

روز جمعه مذاکرات میان طرف‌های سوری برای حل بحران در سوریه در آستانه فروپاشی بود اما ابراهیمی دو طرف را قانع کرد که بر مسائل کوچک‌تر تمرکز کنند که بتوان بر سر آن‌ها به توافق رسید.

مذاکرات مستقیم میان طرف‌های سوری قرار بود روز گذشته برگزار شود اما مخالفان از دولت سوریه خواستند که توافقنامه ژنو۱ را امضا کند؛ امری که هیئت دولت سوریه بلافاصله آن را رد کرده و تهدید کرد که در صورت جدیت نشان ندادن مخالفان برای مذاکره، شنبه ژنو را ترک می‌کند.

در همین حال، ابراهیمی پس از دیدار جداگانه با طرف‌های سوری در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد که مذاکرات بسیار دشوار است و موانعی در مسیر این مذاکرات پیش‌بینی می‌کند اما تاکید کرد که هیئت‌های سوری شنبه یا یکشنبه ژنو را ترک نمی‌کنند.

«انس العبده» نماینده مخالفان در مذاکرات ژنو نیز گفت که نشست مخالفان و دولت سوریه امروز ساعت ۱۰ به وقت محلی آغاز می‌شود و فقط ابراهیمی به مدت ۳۰ دقیقه سخنرانی می‌کند.

العبده افزود که پس از نشست صبح، نشست طولانی دیگری بعد از ظهر امروز برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز