خبرگزاری کار ایران

درخواست کشورهای گروه ۷ برای احترام به منشور سازمان ملل

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۸۷۷۵

کشورهای گروه ۷ خواستار احترام به منشور سازمان ملل شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، وزرای خارجه کشورهای گروه ۷ پس از نشستی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با صدور بیانیه‌ای خواستار تقویت نظام جهانی آزاد و باز مبتنی بر حاکمیت قانون بین‌الملل و احترام به منشور سازمان ملل به عنوان پایه و اساس همکاری بین کشورها شدند. 

در این بیانیه بر لزوم تقویت سازمان ملل متحد و اصلاح شورای امنیت تاکید شده است.

وزرای خارجه گروه هفت همچنین بر پایبندی خود به همکاری با همه کشورهای عضو سازمان ملل در راستای تقویت نقش این و همچنین اصلاح شورای امنیت تاکید کردند.

در این بیانیه با تاکید بر لزوم پایبندی چین به منشور سازمان ملل نسبت به اوضاع در دریای چین شرقی و دریای چین جنوبی ابراز نگرانی و بر اهمیت صلح و ثبات در تنگه تایوان تاکید شده است. 

گروه هفت همچنین در این بیانیه نگرانی‌های خود را درباره برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی و همکاری این کشور با روسیه ابراز و بیان کرده‌اند که این همکاری می‌تواند  منجر به نقض قوانین شورای امنیت سازمان ملل در این زمینه و تضعیف صلح و ثبات در منطقه اقیانوس هند و آرام شود. 

در این بیانیه تاکید شده است که قطعنامه‌های شورای امنیت،‌ اعضا را به پایبندی به تعهدات خود فرا خوانده است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز