خبرگزاری کار ایران

وزیر انرژی عربستان:

نخستین نیروگاه هسته‌ای را تاسیس می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۰۶۳۳

وزیر انرژی عربستان از طرح کشورش برای تاسیس نخستین نیروگاه هسته‌ای خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از واس، «عبدالعزیز بن سلمان»، وزیر انرژی عربستان سعودی در کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین اعلام کرد که ریاض قصد دارد نخستین نیروگاه هسته‌ای را برای کمک به توسعه ملی تاسیس کند.

وی بر تعهد عربستان به سیاست ملی انرژی هسته‌ای خود که بالاترین استانداردهای شفافیت، اطمینان و ایمنی را تضمین می‌کند، تاکید و تصریح کرد که ریاض به سهم مثبت انرژی هسته‌ای در امنیت انرژی و منافع اجتماعی و اقتصادی آن معتقد است. 

وزیر انرژی عربستان تصریح کرد: « ریاض بر اساس این رویکرد در تلاش است تا با همکاری نزدیک با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر اساس بهترین تجربیات بین‌المللی در این زمینه، استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای را در زمینه‌های مختلف توسعه دهد و از مشاوره‌های تخصصی آژانس در زمینه توسعه زیرساخت‌ها و قابلیت‌های انسانی از جمله پروژه ملی انرژی هسته‌ای و ساخت نخستین نیروگاه هسته ای در کشور بهره مند شود. 

وی گفت: «عربستان بر اهمیت تلاش‌های بین‌المللی و هماهنگی این تلاش‌ها برای اجرای مفاد معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای تأکید می‌کند و مقابله با گسترش سلاح‌های هسته‌ای در خاورمیانه و اجرای کامل قطعنامه شماره ۱۹۹۵ برای ایجاد منطقه عاری از سلاح هسته‌ای در منطقه را ضروری می‌داند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز