خبرگزاری کار ایران

مقام روس:

طالبان خطر تهدید داعش در آسیای میانه را کاهش داده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۳۶۱۴

وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که تلاش‌های طالبان تهدید گروه تروریستی داعش را در افغانستان کاهش داده است.

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که تلاش‌های طالبان خطر گروه تروریستی داعش را در افغانستان کاهش داده است.

«ضمیر کابلوف»، نماینده ویژه روسیه در افغانستان گفت: «گروه تروریستی القاعده در دهه‌های گذشته به شدت تضعیف شد و ما اکنون تهدید مستقیمی از این گروه احساس نمی‌کنیم. قدرت نظامی گروه تروریستی داعش نیز که در دولت قبلی افغانستان، زمانی که نیروهای غربی در این کشور مستقر بودند، رشد کرد اما گروه طالبان که در آن زمان اپوزیسیون بود، با آنها جنگید».

کابلوف گفت: «این نبرد همچنان ادامه دارد و طالبان خسارت های فراوانی به این گروه تروریستی وارد کرده  و خود نیز خسارات زیادی متحمل شده است، تصور میزان توانایی این گروه برای از بین بردن تروریست ها دشوار است، اما آنها برای این کار تلاش می‌کنند».

وی با اشاره به حفظ ثبات در کشورهای آسیای مرکزی افزود: «ما باید به این حقیقت اعتراف کنیم که به لطف نبرد مقام های طالبان علیه داعش در افغانستان این گروه تروریستی نتوانست به یک سازمان تروریستی بین المللی بزرگ تبدیل شود که وضعیت افغانستان و عراق و همچنین همسایگان شمالی افغانستان را تهدید کند».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز