خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کرملین:

احتمال لغو تصویب معاهده منع جامع آزمایش‌های هسته‌ای به معنای قصد آزمایش هسته‌ای نیست

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۴۱۰۷

سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد که احتمال لغو تصویب معاهده منع جامع آزمایش‌های هسته‌ای از طرف روسیه، به این معنا نیست که مسکو قصد انجام آزمایش‌های هسته‌ای را داشته باشد.

به گزارش ایلنا، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد که احتمال لغو تصویب معاهده منع جامع آزمایش‌های هسته‌ای از طرف روسیه، به این معنا نیست که مسکو قصد انجام آزمایش‌های هسته‌ای را داشته باشد.

سخنگوی کرملین، در مورد اظهارات «ویاچسلاو ولودین» رئیس مجلس دومای دولتی روسیه، به خبرنگاران گفت که مجلس دوما قصد دارد در جلسه بعدی موضوع لغو تصویب معاهده منع گسترش آزمایش‌های هسته‌ای را مورد بحث و بررسی قرار دهد، اما این به معنای اعلام قصد روسیه برای انجام آزمایش‌های هسته‌ای نیست.

پسکوف ادامه داد: «منظور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، در درجه اول رسیدن به یک مخرج مشترک است. وی تأکید کرده است که ما مدت‌ها پیش این معاهده را امضا و تصویب کردیم، اما آمریکایی‌ها آن را تصویب نکردند».

وی افزود: «ولادیمیر پوتین، برای رسیدن به یک وجه مشترک احتمال لغو تصویب معاهده جامع آزمایش‌های هسته‌ای را اعلام کرد و به همین منظور رئیس مجلس دوما، نیز برای این کار اعلام آمادگی کرده است».

رئیس‌ جمهوری روسیه، پنج‌شنبه گذشته طی اظهاراتی اعلام کرد که به این دلیل که آمریکا سند معاهده جامع منع آزمایش‌های هسته‌ای را تصویب نکرده است، امکان دارد روسیه با لغو تصویب معاهده جامع منع آزمایش‌های هسته‌ای از آن خارج شود.

پوتین، تصریح کرد که مسأله خروج روسیه از این معاهده به تصویب آن در مجلس دومای دولتی این کشور بستگی دارد.
مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در۲۴ سپتامبر ۱۹۹۶، معاهده منع جامع آزمایش‌های هسته‌ای را تصویب کرد.

این معاهده انفجارهای آزمایشی مهمات هسته‌ای و همچنین انفجارهای هسته‌ای برای مقاصد صلح‌آمیز را ممنوع می‌کند، و این ممنوعیت شامل همه مناطق (جو، فضا، زیر آب و زیرزمین) است و ماهیت جامعی دارد.

این معاهده به دلیل اینکه ایالات متحده، مصر، ایران چین و رژیم صهیونیستی آن را تصویب نکردند و همچنین هند، کره‌شمالی و پاکستان آن را امضا نکردند، لازم الاجرا نشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز