خبرگزاری کار ایران

پسکوف:‌

جنگ باید فورا متوقف شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۸۴۳۴

سخنگوی کرملین تاکید که صلح در فلسطین از مسیر توقف جنگ می‌گذرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «دمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین پس از ورود به پکن برای شرکت در سومین نشست بین‌المللی «یک کمربند-یک جاده» در پکن بر لزوم توقف درگیری، تشکیل کشور مستقل فلسطین و تضمین امنیت اسرائیل تاکید کرد.

پسکوف افزود که تهدید درباره بدتر شدن بحران همچنان ادامه دارد که پیامدهای خطرناکی را برای کل منطقه از جمله وخامت بیشتر وضعیت انسانی به همراه خواهد داشت.

وی تاکید کرد:‌ «مهم‌ترین موضوع در حال حاضر توقف جنگ و پرداختن به این پرونده با مفهومی جدید و تلاشی مجدد برای صلح از طریق تشکیل کشور مستقل فلسطین، تضمین امنیت اسرائیل و دادن حق به صهیونیست‌ها برای زندگی در صلح و احساس امنیت است». 

پسکوف در پاسخ به این پرسش که آیا موضوع خاورمیانه در دستور کار دیدار « ولادیمیر پوتین» و «شی جین‌پینگ»، رؤسای جمهورروسیه و چین قرار دارد، گفت: «قطعا این موضوع که در راس اولویت‌های رهبران جهان قرار دارد در این دستور کار نیز مندرج خواهد شد. پوتین با رهبران برخی کشورها گفت‌و‌گوهای تلفنی در رابطه با مسائل خاورمیانه انجام داده است، بنابراین معتقدم که این موضوع قطعا روی میز گفت‌و‌گو بین دو رئیس‌جمهور قرار خواهد گرفت، به ویژه اینکه وضعیت به سرعت در حال توسعه است و تنش همچنان ادامه دارد». 

وی دراین باره که آیا روسیه قصد ارائه ابتکار صلح را دارد یا خیر تاکید کرد: «ابتدا باید مواضع همه طرف‌ها درک شود و سپس چنین طرح و ابتکاری ارائه شود. مهم در حال حاضر این است که صلح برقرار شود». 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز