خبرگزاری کار ایران

عبدالفتاح السیسی:

کوچاندن فلسطینی‌ها به سینا، مصر را به جنگ علیه اسرائیل می‌کشاند

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۸۸۹۴

رئیس‌جمهور مصر ایده کوچاندن اجباری مردم فلسطین به صحرای سینا را به مفهوم کشاندن مصر به جنگ علیه اسرائیل توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «عبدالفتاح السیسی»، رئیس‌جمهور مصر اعلام کرد که قاهره همه اقدامات نظامی علیه غیرنظامیان را محکوم می‌کند. 

السیسی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «اولاف شولتز»، صدراعظم آلمان هشدار داد که منطقه وارد یک چرخه باطل خشونت شده است.

وی ادامه داد: «وضعیت انسانی در نوار غزه رو به وخامت است. مصر با کوچاندن فلسطینی‌ها مخالف است و آنچه در نوار غزه رخ می‌دهد با هدف کوچاندن آنها به مصر انجام می‌شود». 

رئیس جمهور مصر با اشاره به اینکه کشورش نابودی مسئله فلسطین را نمی‌پذیرد، گفت:‌ «مصر یک کشور مستقل است و هدف از تشدید محاصره علیه نوار غزه کوچاندن فلسطینی‌ها به صحرای سیناست. این ایده به مفهوم کشاندن مصر به جنگ با اسرائیل است». 

وی تاکید کرد که کوچاندن فلسطینی‌ها از غزه و کرانه باختری راهکار دو کشوری را از بین می‌برد و اگر اسرائیل بر ایده اخراج فلسطینی‌ها از این دو منطقه اصرار دارد می‌تواند صحرای نقب را انتخاب کند تا به درگیری بین اسرائیل و گروه‌ها پایان دهد». 

السیسی تاکید کرد که مصر از زمان شروع بحران گذرگاه رفح را نبسته است، اما بمباران اسرائیل مانع از فعالیت این گذرگاه شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز