خبرگزاری کار ایران

اوباما:

حمایت جهانی از اسرائیل در پی جنگ علیه غزه تضعیف می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۱۰۰۵

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا حمایت جهانی از رژیم صهیونیستی را به دلیل جنگ علیه غزه رو به کاهش توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از واشنگتن پست، «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا گفت که حمایت جهانی از اسرائیل به دلیل اقداماتش علیه غزه کاهش یافته است.

اوباما گفت که پیامدهای وخیم انسانی ناشی از قطع غذا، آب و برق به غزه می‌تواند مواضع و نگرش مردم فلسطین را برای نسل‌ها محکم‌تر و  حمایت جهانی از اسرائیل را تضعیف کند. به تبع، تلاش‌های طولانی مدت برای تحقق صلح و ثبات در منطقه نیز تخریب می‌شود».

رئیس جمهور پیشین آمریکا خواستار ادامه حمایت ایالات متحده از تلاش های اسرائیل برای مبارزه با جنبش حماس و حمایت از حق موجودیت این رژیم شد اما در عین حال از ارتش رژیم صهیونیستی خواست تا استراتژی‌هایی را دنبال کند که به قوانین بین‌الملل از جمله قوانینی که به دنبال جلوگیری از مرگ یا رنج مردم غیرنظامی به طور حد اکثری است،  پایبند باشد.

وی افزود: «ما حتی زمانی که از اسرائیل حمایت می‌کنیم، باید درباره چگونگی جنگ آن علیه حماس نیز شفاف باشیم. تاکنون هزاران فلسطینی در بمباران غزه کشته شده‌اند که بسیاری از آنها کودک هستند».

اوباما ضمن انتقاد از شهرک‌نشینان اسرائیلی که اراضی فلسطینی‌ها در کرانه باختری را تصرف می‌کنند، گفت:‌ «باید اعتراف کنیم که مردم فلسطین نیز نسل‌های متوالی در زمین‌های مورد اختلاف زندگی کرده‌اند هر چند که تشکیل کشور فلسطین دور از دسترس به نظر می‌رسد». 

وی گفت: «این بهترین و شاید تنها راه برای تحقق صلح و امنیت پایدار است و بیشتر خانواده‌های اسرائیلی و فلسطینی نیز همین خواسته را دارند». 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز