خبرگزاری کار ایران

عفو بین‌الملل: کوچ اجباری ساکنان غزه جنایت جنگی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۱۸۴۴

سازمان عفو بین الملل اعلام کرد که تهدیدهای ارتش رژیم صهیونیستی که ساکنان شمال نوار غزه را مجبور به کوچ اجباری کرده است، در حد جنایت جنگی محسوب می‌شود.

به گزارش ایلنا، سازمان عفو بین الملل اعلام کرد که تهدیدهای ارتش رژیم صهیونیستی که ساکنان شمال نوار غزه را مجبور به کوچ اجباری کرده است، در حد جنایت جنگی محسوب می‌شود. 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین این سازمان در بیانیه‌ای تاکید کرد: «ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل در تاریخ ۲۱ اکتبر نوشته‌هایی در آسمان شمال غزه تخلیه کرده که در آنها به ساکنان این منطقه دستور می‌دهد برای حفظ زندگی خود آنجا را فوراً ترک کنند».

در این بیانیه به نقل از «دوناتیلا روفیرا» از مشاوران ارشد برنامه واکنش به بحران‌های سازمان عفو بین الملل آمده است: «اعلام شهر یا منطقه‌ای کامل به عنوان یک هدف نظامی در تعارض کامل با قوانین بین المللی حقوق بشری قرار داشته که تاکید دارد طرف‌هایی که اقدام به حملات نظامی می‌کنند باید میان اهداف نظامی و غیرنظامی و همچنین افراد غیرنظامی تفاوت قائل شوند. اما نقض این اصل که به کشته و مجروح شدن غیرنظامیان منجر شده جنایت جنگی محسوب می‌شود».

سازمان عفو بین الملل ضمن دعوت به لغو اجبار مردم به کوچ اجباری افزود: «باید تمام شروط تحمیلی علیه توزیع کمک‌های بشردوستانه فوراً لغو شده و مجوزهای لازم برای ورود این کمک‌ها از جمله سوخت به غزه صادر شود تا نیازهای حیاتی ساکنان غیرنظامی برطرف شود».

از ابتدای جنگ که از ۲۰ روز پیش آغاز شده است، اشغالگران صهیونیست علاوه بر قطع جریان آب و برق نوار غزه از ورود کمک‌های غذایی و دارویی به این منطقه جلوگیری کرده و این در حالی است که هشدارهای زیادی در خصوص بروز فاجعه انسانی و نابودی ساختار بهداشتی آن داده شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز