خبرگزاری کار ایران

طرح چین برای احداث پایگاه نظامی در عمان

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۶۰۱۹

بلومبرگ از طرح چین برای احداث پایگاه نظامی در سلطنت نشین عمان خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از بلومبرگ، «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در جریان طرح چین برای تاسیس یک پایگاه نظامی در عمان در چارچوب تلاش پکن برای تعمیق روابط دفاعی و دیپلماتیک با خاورمیانه قرار گرفته است. 

منابع اگاه گفتند که به بایدن اطلاع داده شده است مقام‌های نظامی چین در اکتبر گذشته با همتایان عمانی خود درباره این موضوع صحبت کرده‌اند و طرف عمانی نیز ابراز تمایل کرده است.  

این منابع افزودند: «دو طرف توافق کرده‌اند که در هفته‌های آینده گفت‌و‌گوهای بیشتری در این زمینه انجام دهند، اما مکان دقیق پایگاه احتمالی هنوز مشخص نیست».

بلومبرگ در ادامه گزارش خود نوشت که حضور یک پایگاه چینی در عمان در ادامه دیگر تأسیسات نظامی خارجی پکن در کشور آفریقای شرقی جیبوتی است که از آن به عنوان یک مرکز لجستیکی یاد می‌کند.

در این گزارش آمده است که حضور یک پایگاه در عمان برای ایالات متحده که فرماندهی مرکزی آن بر نیروهای مستقر در سراسر منطقه از جمله کویت، بحرین، قطر، عربستان سعودی، امارات و عمان نظارت دارد، پر چالش خواهد بود و اهمیت ویژه عمان در این زمینه به دلیل قرار گرفتن آن در نزدیکی تنگه هرمز به عنوان یکی از مهمترین خطوط کشتیرانی نفت و گاز طبیعی مایع است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز