خبرگزاری کار ایران

دیدار رؤسای جمهور عراق و سوریه در حاشیه نشست ریاض

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۶۷۷۹

رؤسای جمهور عراق و سوریه در حاشیه نشست ریاض با یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه نیوز، «عبداللطیف جمال رشید»، رئیس جمهور عراق امروز –شنبه- در حاشیه نشست سران کشورهای عربی- اسلامی در ریاض با «بشار اسد»، همتای سوری خود دیدار کرد.

طبق بیانیه دفتر ریاست جمهوری عراق، در این دیدار روابط دو جانبه و راهکارهای توسعه آن، آخرین تحولات منطقه و جهان و نیز اوضاع فلسطین و پیامدهای تجاوز به نوار غزه بررسی شد.

رئیس جمهور عراق در گفت و گو با همتای سوری خود بر عمق روابط تاریخی عراق و سوریه، لزوم توسعه همکاری در همه زمینه ها در راستای منافع مشترک دو ملت و اهمیت اقدام دوجانبه به منظور ادامه مبارزه با تروریسم و افراط گرایی تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره به اهمیت هماهنگی و رایزنی درباره مسائل مهم در راستای تقویت صلح و امنیت بین المللی، بر موضع اساسی عراق در حمایت از مردم فلسطین در دستیابی به حقوق مشروع خود جهت ایجاد کشوری مستقل به پایتختی قدس تاکید کرد.

رؤسای جمهور دو کشور ضمن محکوم کردن شدید تجاوزها به نوار غزه و هدف قرار دادن غیرنظامیان و بیمارستان‌ها، بر لزوم توقف فوری بمباران غزه و حفاظت از ساکنان آن و تضمین ورود کمک های بشردوستانه تاکید کردند. 

 

 


 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز