خبرگزاری کار ایران

امریکن کانسروتیو:

آمریکا به دنبال ایجاد درگیری با چین برای افزایش درخواست تسلیحات است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۰۶۴۵

یک مجله آمریکایی نوشت که آمریکا به دنبال ایجاد درگیری با چین با هدف افزایش درخواست‌ها از مجتمع نظامی-‌صنعتی خود است.

به گزارش ایلنا، مجله امریکن کانسروتیو در گزارشی نوشت که واشنگتن به دنبال ایجاد درگیری با چین است تا مجتمع نظامی-صنعتی خود همچنان درخواست تسلیحات دریافت کند.

در این گزارش آمده است: «وزارت ‌خارجه آمریکا در تلاش است تا با استفاده از روشی مشابه (مانند جنگ روسیه) برای جنگ با چین آماده شود. بیانیه‌های خصمانه، رزمایش‌‌های نظامی تحریک‌آمیز، محاصره و جنگ اقتصادی با تسلیح تایوان همراه است که ابزار واضحی برای جنگ نیابتی به سبک اوکراین است».

این مجله آمریکایی با اشاره به این واقعیت که درگیری در اوکراین زمانی رخ داد که پنتاگون پس از خروج آمریکا از افغانستان به روش جدیدی برای اخذ پول از مالیات دهندگان نیاز داشت، تاکید کرد که آمریکا پس از پایان جنگ سرد فرصت تامین بودجه دفاعی خود را نداشت، بنابراین واشنگتن به جای اتحاد جماهیر شوروی علیه تروریسم اعلان جنگ کرد و ابتدا به افغانستان حمله کرد سپس اوکراین را هدف قرار داد. 

در ادامه این گزارش تاکید شده است که جنگ کنونی در خاورمیانه و تدارک یک درگیری غیر مستقیم با چین به هزینه شهروندان عادی آمریکا به پنتاگون کمک می‌کند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز