خبرگزاری کار ایران

حادثه تیراندازی به دادگاه کلورادو

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۳۹۰۲

پلیس آمریکا از تیراندازی فردی در پی حکم دادگاه عالی کلورادو به عدم صلاحیت رئیس‌جمهور پیشین این کشور برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، پلیس آمریکا اعلام کرد که مردی را پس از هجوم به مقر دادگاه عالی کلورادو و شلیک با اسلحه گرم داخل ساختمان که خسارت‌های بزرگی به همراه داشت، دستگیر کرده است. 

دادگاه عالی کلورادو اخیرا اعلام کرده بود که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا صلاحیت نامزدی برای ریاست جمهوری در این ایالت واقع در غرب ایالات متحده را ندارد اما پلیس وجود ارتباط بین این پرونده و حمله به ساختمان را رد کرد.

پلیس کلرادو گفت که مرد مسلح به نام «براندون اولسن» (۴۴ ساله) دوشنبه شب به ساختمان دادگاه یورش برد و وقایع از زمانی شروع شد که این مرد با خودروی خود در خیابانی که دادگاه در آن قرار دارد، رانندگی می کرد و با خودروی دیگری در یک سانحه رانندگی عمدی برخورد کرد و در نتیجه اسلحه خود را به سمت راننده خودروی دیگر نشانه گرفت.

وی با بیان اینکه این مرد مسلح فورا به سمت پنجره ساختمان دادگاه عالی کشور در مجاورت محل حادثه تیراندازی کرد و وارد ساختمان شد، تاکید کرد: «فرد مهاجم با یک نگهبان غیرمسلح در داخل ساختمان مواجه شد و به همین دلیل وی را با سلاح گرم تهدید کرد. کلیدها را از او گرفت و به طبقه هفتم ساختمان رفت و دوباره چندین بار تیراندازی کرد».

در گزارش پلیس آمده است که فرد مهاجم حدود دو ساعت پس از این حادثه، خود را به مقام‌های انتظامی تسلیم کرد.

پلیس گفت: «خسارت‌های قابل توجه و گسترده‌ای به ساختمان وارد شده است. تحقیقات همچنان ادامه دارد اما تلفات انسانی ثبت نشده است».

وی افزود: «در حال حاضر، ما معتقدیم که این موضوع به تهدیدهایی که قبلا علیه قضات دیوان عالی کلورادو انجام شده بود، مربوط نمی‌شود».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز