خبرگزاری کار ایران

یک مقام آگاه آمریکایی خبر داد؛

دیدار رئیس سیا با مقام‌های اسرائیل، مصر و قطر با محوریت آزادی گروگان‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۱۳۳۸

یک مقام آمریکایی اعلام کرد که انتظار می‌رود رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) با مقام‌های رژیم صهیونیستی، مصر و قطر دیدار و درباره توافقی برای آزادی گروگان‌های باقی‌مانده در اسارت حماس گفت‌وگو کند.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، یک مقام آمریکایی اعلام کرد که انتظار می‌رود «ویلیام برنز» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) با مقام‌های رژیم صهیونیستی، مصر و قطر دیدار و درباره توافقی برای آزادی گروگان‌های باقی‌مانده در اسارت حماس گفت‌وگو کند.

به گفته این منبع، برنز طی روزهای آینده با «دیوید بارنیا»، رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد)، «عباس کامل»،مدیر اطلاعات مصر و «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر قطر گفت‌وگو خواهد کرد.

این گفت‌وگو در بحبوحه بحث‌های فشرده در مورد پارامترهای یک توافق جدید در خصوص آزادی گروگان‌ها هم‌زمان با توقف درگیری‌ها در غزه، انجام می‌شود. 

این مقام آگاه آمریکایی گفت که انتظار می‌رود این دیدارها در اروپا برگزار شود.

سیا از اظهار نظر در این‌باره خودداری کرده است. کاخ سفید نیز که از تأیید دیدارهای برنز خودداری کرده است، امروز -پنجشنبه- اعلام کرد که گفت‌وگوهای جاری درباره گروگان‌ها «هوشیارانه و جدی» است.

«برت مک‌گورک» هماهنگ‌کننده امور خاورمیانه در کاخ سفید نیز طی روزهای گذشته برای ادامه گفت‌وگوها در مورد آزادی گروگان‌ها در منطقه بوده است. مک گورک برای این مذاکرات از قاهره و دوحه بازدید کرده است.

مصر و قطر به عنوان بازیگران کلیدی در میانجیگری میان حماس و رژیم صهیوینستی، از جمله تضمین توقف موقت و آزادی گروگان‌ها در ماه نوامبر، عمل کرده‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز