خبرگزاری کار ایران

مقامات آگاه خبر دادند:‌

۸۰ درصد از تونل‌های گسترده حماس در غزه دست‌نخورده باقی مانده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۲۱۷۷

مقامات آمریکایی‌ گفته‌اند که ۸۰ درصد از تونل‌های گسترده حماس در غزه پس از هفته‌ها تلاش رژیم صهیونیستی برای از بین بردن آنها دست‌نخورده باقی مانده و اهداف اصلی این رژیم در جنگ را مختل می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از سکای نیوز، مقامات آمریکایی‌ گفته‌اند که ۸۰ درصد از تونل‌های گسترده حماس در غزه پس از هفته‌ها تلاش رژیم صهیونیستی برای از بین بردن آنها دست‌نخورده باقی مانده و اهداف اصلی این رژیم در جنگ را مختل می‌کند.

‌مقامات رژیم صهیونیستی به وال استریت ژورنال گفته‌اند که خنثی کردن توانایی حماس برای استفاده از تونل‌ها سنگ بنای تلاش های برای دستگیری رهبران ارشد جنبش و نجات اسیران باقی مانده است.

بنا به گفته این مقامات، رژیم صهیونیستی به دنبال روش‌های مختلفی برای پاک‌سازی تونل‌ها بوده است، از جمله نصب پمپ‌هایی برای پر کردن آن با آب‌های مدیترانه، انهدام آنها با حملات هوایی و مواد منفجره مایع، جست‌وجوی آنها با سگ‌ها و روبات‌ها، تخریب ورودی‌های آنها و یورش به آنها با سربازان بسیار آموزش‌دیده.

مقامات آمریکا و رژیم صهونیستی تخمین می‌زنند که بین ۲۰ تا ۴۰ درصد تونل‌ها آسیب دیده یا غیرفعال شده‌اند که بیشتر آنها در شمال غزه هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز