خبرگزاری کار ایران

تشکیلات خودگردان :

تعلیق کمک‌های مالی اونروا مصداق استانداردهای دوگانه است

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۲۲۵۳

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین تعیلق کمک‌های مالی به اونروا را به منزله مجازات جمعی برای همه مردم فلسطین توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از وفا، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین امروز -یکشنبه- اعلام کرد که تصمیم تعدادی از کشورها برای تعلیق کمک‌های مالی خود به آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (اونروا) با توجه به دستور «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل برای انجام تحقیقات درباره ادعاهای اسرائیل و اتخاذ تدابیر لازم در این زمینه اقدامی سیاسی و نامتناسب به شمار می‌رود. 

این وزارتخانه همچنین تاکید کرده است که این تصمیم‌ به منزله مجازات جمعی برای میلیون‌ها فلسطینی به ویژه در سایه وضعیت انسانی فاجعه بار در غزه است.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «تصمیم این کشورها نشان دهنده استانداردهای دوگانه است، زیرا این کشورها همچنان به حمایت و کمک به اسرائیل ادامه می‌دهند در حالی که می‌دانند ارتش آن فجیع‌ترین قتل عام و کشتار را علیه ده‌ها هزار غیرنظامی انجام می‌دهد و بیش از دو میلیون شهروند را مجبور به کوچ اجباری می‌کند». 

تشکیلات خودگردان فلسطین مجددا از کشورهای که کمک های مالی خود به اونروا را تعلیق کرده اند،‌ خواست تا در تصمیم خود تجدیدنظر کرده و بدون جانبداری سیاسی و هم سو با مواضع اعلامی خود درباره لزوم حفاظت از غیرنظامیان و تامین کمک‌های اولیه انسانی از این تصمیم صرف نظر کنند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز