خبرگزاری کار ایران

یک نظرسنجی نشان داد:

عدم حمایت نیمی از آمریکایی‌ها از ادامه جنگ اسرائیل علیه غزه

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۴۴۸۹

نتایج یک نظرسنجی حاکی از آن است که نیمی از آمریکایی‌ها جنگ اسرائیل علیه غزه را بیش از حد می‌دانند.

به گزارش ایلنا، نظرسنجی انجام شده توسط آسوشیتدپرس و مرکز «نورث» نشان داده است که نیمی از آمریکایی‌ها معتقدند که اسرائیل در جنگ ۱۵ هفته‌ای در نوار غزه بیش از حد پیش رفته است.

این نظرسنجی که از ۲۵ تا ۲۸ ژانویه انجام شده است، نشان می‌دهد که نتیجه به دست آمده بیشتر ناشی از نارضایتی فزاینده در میان جمهوری خواهان و سیاستمداران مستقل است.

این نظرسنجی به طور کلی نشان داده است که حمایت از اسرائیل و نحوه برخورد دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور امریکا در همه زمینه‌ها اندکی کاهش یافته است، به گونه‌ای که تنها ۳۱ درصد از بزرگسالان آمریکایی از نحوه برخورد بایدن با این جنگ حمایت می‌کنند و تنها ۴۶ درصد از دموکرات‌ها مشمول این رقم می‌شوند که این امر نشان دهنده کاهش حمایت‌ها از رویکرد بایدن پس از عملیات طوفان الاقصی در ۷ اکتبر است. 

طبق نتایج این نظرسنجی،‌در حال حاضر ۳۳ درصد از جمهوری‌خواهان معتقد هستند که واکنش اسرائیل به عملیات طوفان الاقصی بیش از حد بوده است حال آنکه این رقم در ماه نوامبر ۱۸ درصد بوده است. 

۵۲ درصد از رای دهندگان مستقل‌ نیز بر همین عقیده هستند که از ۳۹ درصد در ماه نوامبر افزایش چشمگیری داشته است. ۶۲ درصد از دموکرات‌ها نیز با این موضوع هم عقیده هستند. 

این نظرسنجی همچنین نشان داده است که ۵۰ درصد از رای دهندگان آمریکایی اکنون معتقدند که حمله نظامی اسرائیل به نوار غزه بیش از حد انجام شده است که نسبت به ۴۰ درصد در ماه نوامبر افزایش چشمگیری داشته است. 

نتایج نظرسنجی جدید دال بر اخبار نگران کننده‌ای از حمایت آمریکایی‌ها از بایدن و حزب سیاسی وی است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز