خبرگزاری کار ایران

مخالفت کاخ سفید با ارائه کمک های مالی به اسرائیل بدون اوکراین

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۴۸۳۰

کاخ سفید طرح محلس نمایندگان آمریکا برای ارائه کمک به اسرائیل بدون کمک اضافی به اوکراین را رد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم، کاخ سفید اعلام کرد که دولت آمریکا طرح مجلس نمایندگان درباره ارائه کمک به اسرائیل بدون کمک اضافی به اوکراین را رد کرده است.

«کارین ژان پی یر»، سخنگوی کاخ سفید گفت: «دولت ماه‌هاست با گروهی از سناتورهای هر  دو حزب برای دستیابی به توافقنامه امنیت ملی که امنیت مرزهای ما را تامین می‌کند و از اوکراین و اسرائیل حمایت می‌کند، همکاری می‌کند اما در حالی که در آستانه تصویب متن این قانون قرار داریم، جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آخرین مانورهای سیاسی خود را ارائه می‌دهند. امنیت اسرائیل باید مقدس باشد، نه یک بازی سیاسی». 

وی افزود: «ما به شدت با این ترفند که هیچ فایده‌ای برای تامین امنیت مرزها ندارد، کمکی به مردم اوکراین برای دفاع از خود نمی کند و غیرنظامیان فلسطینی را که اکثریت آنها زنان و کودکان هستند، از کمک‌های بشردوستانه محروم می کند، مخالف هستیم. جمهوری خواهان مجلس نمایندگان باید به روشی مشترک بیین دو حزب همکاری کنند همان گونه که دولت و مجلس سنا در زمینه مسائل مهم مرتبط با امنیت ملی عمل می کنند». 

«مایک جانسون»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پیشتر از طرحی خبر داد که شامل کمک‌های نظامی جدید به ارزش ۱۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار به اسرائیل در چارچوب جنگ با حماس بدون اختصاص کمک به اوکراین می شود و انتظار می‌رود ظرف چند روز آینده تصویب شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز