خبرگزاری کار ایران

محمد علی الحوثی:

به دنبال بستن دریای سرخ و تنگه باب المندب نیستیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۵۴۴۱

عضو شورای عالی سیاسی جنبش انصار الله یمن تاکید کرد که نیروهای یمنی به دبنال بستن دریای سرخ یا تنگه باب المندب نیستند.

به گزارش ایلنا، «محمد علی الحوثی»، عضو شورای عالی سیاسی جنبش انصار الله یمن در گفت‌و‌گو با روزنامه لارپوبلیکا تاکید کرد که نیروهای یمنی قصد ندارند دریای سرخ و تنگه باب المندب را ببندد و کشتی‌های غیر مرتبط با اسرائیل را هدف قرار نمی‌دهند. 

وی افزود: «ما فقط کشتی‌های مرتبط با اسرائیل را هدف قرار می‌دهیم که به سمت بنادر سرزمین‌های اشغالی حرکت می‌کنند‌ یا وارد بندر ایلات می‌شوند. نیروهای مسلح یمن تاکید می‌کنند که هر کشتی غیر مرتبط با اسرائیل هدف قرار نخواهد گرفت. ما قصد نداریم تنگه باب یا دریای سرخ را ببندیم». 

الحوثی تاکید کرد که آنها به طور مستقیم با آمریکا مذاکره نکرده‌اند هر چند که ایالات متحده چنین درخواستی را داشته است. 

وی افزود: «ما امکانی برای گفت‌وگوی مستقیم با آمریکایی‌ها نمی‌بینیم، زیرا آنها جنایتکاران تروریست هستند، اگر تماسی وجود داشته باشد، از طریق تیم مذاکره‌‌کننده ما در سلطنت‌نشین عمان خواهد بود و این تنها راه مذاکره است».

الحوثی گفت: «عملیات زمینی احتمالی در یمن برای آمریکایی‌ها عواقب بدتری نسبت به درگیری‌های افغانستان و ویتنام به دنبال خواهد داشت».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز