خبرگزاری کار ایران

آکسیوس خبر داد:

برقراری آتش‌بس میان حزب الله و اسرائیل در هفته‌های آتی

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۶۱۰۰

منابع آگاه از برقراری آتش‌بس احتمالی میان حزب الله و اسرائیل طی هفته‌های آتی خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از آکسیوس، منابع آگاه اعلام کردند که ایالات متحده و چهار متحد اروپایی آن امیدوارند در هفته‌های آینده مجموعه ای از تعهدات بین اسرائیل و حزب الله لبنان را برای بازگرداندن آرامش به مرزها اعلام کنند.

این منابع گفتند: «ایالات متحده و چهار متحد اروپایی آن بیانیه‌ای منتشر خواهند کرد که در آن جزئیات تعهداتی که هر یک از طرفین با آن موافقت کرده‌اند، اما به طور رسمی امضا نکرده‌اند، اعلام خواهد شد». 

طبق این گزارش، یکی از این تعهدات مرتبط با توقف درگیری در مرز است.

به گفته این منابع، در چارچوب توافق‌های انجام‌شده، حزب الله باید نیروهای خود را به فاصله ۸ تا ۱۰ کیلومتری از مرز اسرائیل دور کند اما ارتش لبنان بین ۱۰ تا ۱۲ هزار سرباز را به مناطق مرزی اعزام خواهد کرد.

در این گزارش آمده است که ایالات متحده از اسرائیل خواسته است تا پرواز جنگنده‌های خود را در حریم هوایی لبنان متوقف کند و تل آویو نیز این پیشنهاد را رد نکرده است. اسرائیل همچنین متعهد خواهد شد که برخی از نیروهای خود را از مناطق مرزی خارج کند.

این منابع افزودند که ایالات متحده، فرانسه، آلمان، بریتانیا و ایتالیا نیز برخی اقدامات اقتصادی را با هدف تقویت اقتصاد لبنان را اعلام خواهند کرد.

کاخ سفید از اظهار نظر درباره گزارش آکسیوس خودداری کرد، اما یک مقام آمریکایی در این باره گفت که بازگشت اسرائیلی‌ها و لبنانی‌ها به خانه‌های خود و زندگی در صلح و امنیت بسیار مهم است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز