خبرگزاری کار ایران

پادشاه اردن:

جهان نمی‌تواند حمله اسرائیل به رفح را تحمل کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۷۹۸۶

پادشاه اردن گفت که دیدار وی با رئیس‌جمهوری آمریکا در حالی صورت می گیرد که «یکی از ویرانگرترین جنگ‌ها در تاریخ معاصر همچنان در غزه در حال وقوع است».

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، «عبدالله دوم» پادشاه اردن گفت که دیدار وی با «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا  در حالی صورت می گیرد که «یکی از ویرانگرترین جنگ‌ها در تاریخ معاصر همچنان در غزه در حال وقوع است».

وی افزود که بیش از ۱۰۰ هزار فلسطینی در غزه شهید، مجروح یا مفقود شده‌اند و جهان نمی‌تواند حمله اسرائیل به رفح که «مطمئناً فاجعه انسانی دیگری به بار خواهد آورد» را تحمل کند. 

عبدالله دوم بر ضرورت برقراری «آتش‌بس پایدار» و تلاشهای مجدد برای رساندن کمک‌های بیشتر به غزه تأکید کرد.

وی گفت که نقش آنروا برای کمک‌رسانی به غزه ضروری بوده و لازم است این آژانس که به دریافت حمایت ادامه دهد.

پادشاه اردن افزود که جهان نباید وضعیت کرانه باختری اشغالی و قدس شرقی را نادیده بگیرد؛ جایی که گسترش شهرک‌های غیرقانونی اسرائیل و تشدید خشونت‌های شهرک‌نشینان «افراطی» امکان ایجاد هرج و مرج در کل منطقه را پررنگ‌تر می‌کند. 

وی تأکید کرد که صلح بدون راه حل سیاسی که منجر به تشکیل یک «دولت فلسطینی مستقل و قابل دوام با پایتختی بیت‌المقدس شرقی» شود، وجود نخواهد داشت.

عبدالله دوم گفت که حملات علیه غیرنظامیان، زنان و کودکان بی‌گناه قابل قبول نیست و وحشت چند ماه اخیر نباید «تکرار یا پذیرفته شود».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز