خبرگزاری کار ایران

الجمهوریه گزارش داد:

تماس‌های فشرده بین‌المللی برای جلوگیری از تشدید تنش در جبهه جنوبی لبنان

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۹۴۶۳

رسانه‌های لبنان از تماس‌های فشرده برای جلوگیری از تشدید تنش بین لبنان و اسرائیل خبر دادند.

 

به گزارش ایلنا، روزنامه الجمهوریه امروز -شنبه- به نقل از منابع آگاه فاش کرد که فرانسه به شدت نگران تشدید تنش در مرز لبنان و اسرائیل است و از طریق مجاری دیپلماتیک خود پیام‌های مستقیمی را به طرف‌های لبنانی و اسرائیلی برای کاهش تنش و اجتناب از جنگی که به نفع هیچ یک نیست، ارسال کرده است. 

این روزنامه به نقل از منابع دیپلماتیک نوشت: «پاریس از طریق مجاری دیپلماتیک خود پیام‌های مستقیمی را به طرف‌های لبنانی و اسرائیلی ارسال کرد تا از تشدید تنش‌ها بکاهند و از جنگی که به نفع هیچ یک از طرفین نیست، اجتناب کنند».

منابع مذکور با اذعان به سختی اوضاع و بسیار بحرانی بودن آن ابراز نگرانی کرده‌اند که عملیات جنگی به سطح خشونت آمیزی افزایش یابد و این در تضاد با اظهارات طرف‌های لبنانی و اسرائیلی درباره عدم تلاش برای تشدید تنش است. 

الجمهوریه در ادامه نوشت: «وقایع کنونی انباشته از خطر است و نسبت به خروج اوضاع از کنترل و حرکت به سمت یک جنگ گسترده در منطقه هشدار می‌دهد، از این رو پاریس تاکید می‌کند که همه طرف‌ها باید فرصتی را برای به ثمر رسیدن تلاش‌ها و دست یابی به راه‌حل‌ها و تفاهم‌های سیاسی بدهند».

منابع اگاه در همین زمینه فاش کردند که «آموس هوکشتاین»، میانجی آمریکا در امور اسرائیل و لبنان در راستای خروج  جبهه جنوبی لبنان از دایره تنش وارد بیروت شده است. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز