خبرگزاری کار ایران

تقدیر تشکیلات خودگردان از موضع برزیل در قبال غزه

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۰۸۴۵

تشکیلات خودگردان فلسطین از موضع اخلاقی برزیل در قبال غزه تقدیر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از وفا،‌ «محمد اشتیه»، نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین از برزیل به دلیل اتخاذ موضع اخلاقی و تلاش‌های آن از طریق سازمان ملل و کانال‌های مختلف برای ایجاد آتش‌بس در نوار غزه تقدیر کرد.

اشتیه در دیدار با «لوئیس ایناسیو لولا دا سیلوا»، رئیس‌جمهور برزیل در آدیس آبابا در حاشیه نشست اتحادیه آفریقا ‌از مواضع محکم وی در قبال مسئله فلسطین به عنوان یک رهبر الهام‌بخش و یک مبارز جهانی شجاع در سایه فقدان عدالت برای تحقق آزادی و استقلال و حق تعیین سرنوشت تقدیر کرد. 

وی گفت: «داسیلوا بر حمایت کامل کشورش از درخواست فلسطین برای عضویت کامل در سازمان ملل و همچنین حمایت از پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در دیوان بین‌المللی دادگستری تاکید کرد».

اشتیه گفت که برزیل نخستین کشور در آمریکای جنوبی است که کشور فلسطین را به رسمیت شناخت.

وی افزود: «داسیلوا تاکید کرده است که نظام بین‌الملل باید اصلاح شود تا هیچ دولتی فراتر ار قانون عمل نکند و از مصونیت برخوردار نباشد. قتل و مجازات جمعی اسرائیل در غزه هیچ توجیهی ندارد». 

داسیلوا پیش از این تاکید کرده بود که جنایت‌های اسرائیل در غزه بی سابقه است و باید متوقف شود.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز