خبرگزاری کار ایران

درخواست سازمان‌های رسانه‌ای بین‌المللی برای حمایت از خبرنگاران در غزه

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۴۵۱۱

بیش از ۳۰ سازمان رسانه‌ای بین‌المللی با امضای نامه‌ای سرگشاده، همبستگی خود را با روزنامه‌نگاران وخبرنگاران فعال در غزه اعلام کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از الرای، بیش از ۳۰ سازمان رسانه‌ای بین‌المللی  با امضای نامه‌ای سرگشاده، همبستگی خود را با روزنامه‌نگاران وخبرنگاران فعال در غزه اعلام کردند.

این نامه که  کمیته حفاظت از روزنامه نگاران در شهر نیویورک ‌هماهنگی آن را انجام داده است، توسط خبرگزاری‌های بین‌المللی فرانس پرس، آسوشیتد پرس‌ و رویترز و همچنین رسانه‌های برجسته‌ای از جمله نیویورک تایمز و  بی‌بی‌سی و همچنین روزنامه هاآرتص امضا شده است.

 در این نامه ‌آمده است: «حدود پنج ماه است که روزنامه‌نگاران و کارکنان رسانه در غزه به عنوان تنها منابع گزارش‌های میدانی از داخل نوار فلسطین، در شرایط بسیار بی‌سابقه‌ای فعالیت می‌کنند.»

این منبع تصریح کرده است بر اساس آمار کمیته حفاظت از خبرنگاران، حداقل ۸۹ روزنامه نگار و کارمند رسانه در غزه طی پوشش اخبار جنگ کشته شده‌اند.

در این نامه که توسط انجمن بین المللی رادیو و تلویزیون، انجمن جهانی روزنامه‌ها و ناشران خبری نیز امضا شده، آمده است: «روزنامه‌نگاران افرادی غیرنظامی هستند و مقامات رژیم صهیونیستی باید از آنها  تحت قوانین بین‌المللی محافظت کنند.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز