خبرگزاری کار ایران

بشار اسد:

غزه جزئی از موضوع فلسطین است

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۵۵۰۶

رئیس‌جمهوری سوریه گفت که غزه جزئی از موضوع فلسطین است و اسرائیل، رژیمی اشغالگر و متجاوز است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «بشار اسد»، رئیس‌جمهوری سوریه گفت که غزه جزئی از موضوع فلسطین است و اسرائیل، رژیمی اشغالگر و متجاوز است.

وی افزود که کوچک‌ترین توجیهی در گذشته و یا در حال حاضر وجود ندارد که اسرائیل علیه فلسطینی‌ها از زور استفاده کند، برخلاف مردم فلسطین که از خود دفاع می‌کنند، آنها ​‌می‌توانند با اعمال قدرت برای حفاظت از جان فرزندانش استفاده کنند.

وی ادامه داد: «حرف زدن در مورد جزء از کل معنی ندارد لذا نمی‌توانیم از غزه صحبت کنیم بدون اینکه از مسئله فلسطین حرف بزنیم و نمی‌توانیم درباره حماس حرف بزنیم بدون اینکه از مردم در غزه و فلسطین حرف بزنیم. نمی‌توانیم درمورد اتفاقات هفت اکتبر سخن به میان بیاوریم بدون اینکه راجع به اتفاقات سال ۱۹۳۰ تا امروز حرف بزنیم چون یک مورد را تشکیل می‌دهد. هر آنچه در زمان حال اتفاق می‌افتد نتیجه تاریخ است. وضعیت به همین منوال است.»

اسد خاطرنشان کرد: «فشار غرب به نفع اسرائیل در تصمیمات اعراب وجود دارد و این واقعیتی است که همه ملت‌های عرب می‌دانند، بنابراین در حالی که در کنار فلسطینی‌ها ایستاده‌ایم، نمی‌توانیم امید زیادی به وضعیت اعراب داشته باشیم. مردم غزه به سمت جنگ رفتند زیرا می‌دانستند هیچ کشور عرب یا غیرعرب، مسلمان یا غیرمسلمان وجود ندارد که از آنها دفاع کند، بنابراین لازم بود که آنها با دست خود از خودشان دفاع کنند.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز